Omgång 4: Timrå IK - HV71

Jag är helt klart lite tveksam till att byta ut målvakten som räddat poäng till oss hittills mot en som inte stått ännu i en match mot en väntad bottenkandidat…det hade varit intressant att höra resonemanget bakom det beslutet.

HV får ställa in sig på negativt kval och får satsa säsongen på att få ihop truppen tills dess. Men tyvärr så var detta väntat. Laget är allsvenskt kryddat med föredettingar och blevaldrignånting.

Frågan är hur många matcher det tar innan de som saknar koppling till HV skiter i allt och bra väntar in ny klubb nästa säsong. Min gissning - inte många.

Viktigt

Börjar bra. Vi kan lita på dig :smiley:

Bra skymning! Nu gjorde du ngt bra Sam!

Orkar inte ens jubla för 3-2. Vet ju bara att laget kommer ge bort ett par tre mål till.

Uppskattar att du försöker vara positiv.
Men det är redan kris. Laget är inte tillräckligt bra.
Det måste ske förändringar annars får vi en väldigt tuff säsong till mötes.

Mjo, väljer man ha kvar Gunnar i mål så.

Såja!

Ännu en sak vi kan checka av mot 20/21: PP funkar igen.

Kanske går att sno poäng ur den här skitmatchen.

viktigt reduceringsmål men ändå sjukt dåligt spel av hV i försvarszon, timrå åker slalom mellan våra backar

Dystert här. Tur att jag väntade med CMORE. Men ett mål ner efter första funkar. Som jag sa. Två svaga försvar och anfallsglad hockey. Det här tar vi.

Positivt: pp. Negativt: allt annat. SKÄRP ER

Jadå, jag är inte lika domedagsstressad som de flesta här inne.

Sam V framför mål i bägge PP-mål.

Bra, stå där Sam.

Det är ju ändå lite anmärkningsvärt att på 6 skott skapar Timrå 9 farliga lägen, medans vi skapar vaddå, 3-4 på 15 skott?

Det kommer säkert förstärkningar. Jag litar på den sportsliga ledningen.

Nu blir det ölbärs.

Precis!
Och kanske en virre med.

Foppeberg har nu 1+4 på 4 matcher. Bra.

Skönt att det finns nån styr upp det här.