Det är absolut inget fel på fronten, det är backsidan som felar i HV. In med nya backar och bänka Tedenby om han ska vara såhär trött så har vi iallafall mitten av tabellen.
I dessa tunga tider får vi minnas vad profeten Crut sa:
“Om Håve ligger under med 3 mål emot 2.
Hv71 spelar bäst ändå”
Detta vänder vi i andra efter en ordentlig hårfön från Samuelsson.
Skärp dig. Kan va bra med lite positivtet på forumet men det blir bara löjligt när man håller på såhär. Vi skulle haft en bättre backsida från start. Underkänt såklart. Poängen nu är lika viktiga som dom i slutet av säsongen.
Vi är så bedrövligt dåliga i egen zon. De är skrämmande faktiskt. Sen väljer man alltså att spela Gunnar i en såpass viktig match. O vips 3 mål på 6 skott. !! Bedrövligt!!!
Enda chansen att vinna denna match är att få en 2-3 pp till. O byta målvakt. Då har vi chansen. För då kan vi fortsätta att spela fast oss. Då räddar åtminstone ortio oss.
Vi behöver få in minst en riktig bra förstaback som kan ge mer trygghet i spelet i egen zon. Det lösar inte allt men
måste säga att varken Torp eller Bertov håller på den här nivån när tempot går upp.
Positiva Foppa produceras, pp har äntligen lossnat och gillar även Herman Hansson stenhårda jobb.
Jag hoppas verkligen att du har rätt.
Jag är bara så fruktansvärt frustrerad över att man återigen har så dålig backsättning. När ska klubben lära sig?
En oro för att 20/21 ska upprepa sig.
Samt en oro att Nubben är en lika medioker sportchef som Hult.
Bengtsson är en oerhört märklig värvning och på 3 år.
Tedenby kommer hit med flertalet trivselkilon vilket inte känns okej i min värld.
Jag älskar HV71 ohälsosamt mycket.
Jag känner så starkt för denna klubb.
Vi alla vill bara att det ska bli bra.
inte gunnars fel, första styrning på billins, 2 riktigt dåligt försvarsspel som försvaret får ta på sig, 3 är ett bra skott, inte otagbart men bra gjort av Halloran, Martinsson kanske skymmer lite så gunnar inte riktigt hinner se avslutet
Tekningar är återigen en viktig del i hockey!
Sen har vi ju gödselspridare som försvarare som bara kastar iväg puckar till både höger och vänster.
Martinsson är den enda som håller just nu! André har en bra bit kvar innan jag känner mig tillfreds. Överarbetar hela tiden och sätter både sig själv och andra i skiten.
Sen har vi sista utposten i Gunnarsson som knappt höll i Allsvenskan. Åhman kom in och räddade oss!
Jag trodde faktiskt Nubben hade spelare mer eller mindre klar nu när Strålman inte kommer. Men det verkar stendött som vanligt när HV71 jagar spelare. Har man ingen som som helst backup plan när första skiter sig. Att tro Strålman ska komma nu är kört då han imponerade stort i hans första match.
Flera backar som är i dagens laguppställning är alldeles för dåliga med puck och man kan således inte utnyttja skickligheten som finns på forwardssidan. Puckarna måste sitta på tejpen så att man kan få puckkontroll och fart genom mittzon.
När man inte kan spela pucken med kontroll så vinner motståndarna momentum och får således långa anfall på HV71.
Det håller inte I längden.