Omgång 40: HV71 - Leksands IF

Ja Tommi Tikka kanske skulle kunna vara 4e center i Vimmerby men ska inte vara det uoss oss.

Rent och skärt bedrövligt att Blomqvist envisas med bland annat honom…

Otroligt

4 gillningar

Man gör det bra på sociala medier, men man borde ta bort den “episka” musiken från alla klipp som läggs upp innan match och ersätta den med nått theme från en skräckfilm, stämmer bättre överrens med hur man känner när det är matchdag…

1 gillning

Matchen skiter jag i idag.
Enda spänningen är om det blir uppror på läktaren eller inte när vi blir överkörda.
Hörde en gammal dam på 70 som sa att hon kommer flippa ut vid skitspel idag.
Till och med pantertanterna har fått nog.

1-7

Hej Allsvenskan!

4 gillningar

Haha, hade vart lite kul att se Facebook maffian flippa om det blir kollaps ändå!

Kanske bäst för mentala hälsan med en torsk!!
En seger och så börjar processen om igen: Hoppas!
Vid en torsk är den mångåriga likvakan över. Lidandet slut. I sorg finns en vacker känsla av minnen från dagar då vår kära var ung och frisk.
Vi kan börja städa efter liket. Tömma vinden.
Finna vila i sorgen.

2 gillningar

Hoppas mitt tv4-konto strular ikväll så jag inte har möjlighet till självplågeri…

2 gillningar

Ser redan fram emot när laguppställningen publiceras… Samma jävla skit som förra matchen. Vi är körda! Förbannad redan när man vaknade imorse.

4 gillningar

Tror ändå Blomman mixat lite nu.
Tikka i första då han enligt Blomman är för bra för fjärde kanske? :sweat_smile:

2 gillningar

Lika bra att testa Herman Hansson i kassen när vi ändå är igång…

3 gillningar

Nu lät det faktiskt rätt negativt på Fb när jag kollade igår.

Skippar matchen idag i hopp om att min skrockfullhet tickar in då. Återkommer vid vinst. Lycka till ikväll forumet!

1 gillning

Nu när det är sista matchen innan ett uppehåll, visst fan hade man kunnat köra med tre kedjor ikväll? Med typ WIN och Teden som avlastning. Man såg ju sjuk skillnad förra matchen när man gick ner på folk!

1 gillning

Har inga förhoppningar kvar så kommer inte lägga energi på detta mer.
Lägga 3 timmar en lördag händer inte mer. Finns roligare saker att göra.

1 gillning

Här har vi nog olika åsikter men jag tror man är körd att klara resten av serien + kval utan en någorlunda fungerande fjärde-femma.

Vill inte slita ut alla våra bästa spelare inför stundande kval.

Tycker ändå det var individuella misstag som var det värsta förra matchen. Ett (och ett halvt?) från Engsund och ett från Glifford.

Fjärdefemman måste dock spela mycket försiktigare och veta om att de normalt går minus, man kan inte tappa alla forwards i fjärdelinan bakom motståndarmålet - de borde få sig rejäla åthutningar.

MODO rullar t.ex. på fyra femmor och de funkar allihop.

Men hör gärna olika åsikter om detta. Men gärna individuellt tänkande och inte bara det som i grunden är “jag tycker precis som min polare” utan ytterligare argument.

Men jag är rädd att stå med utslitna spelare inför ett kval - då kanske det är bättre att rulla på flera ända fram till de viktigaste matcherna som kanske blir kvalet

Idag håller jag dock med dig, man kan säkert gå ned på folk tidigare då det strax är uppehåll

1 gillning

Ja det va denna matchen jag menade… Förhoppningsvis så får vi in nått nytt under uppehållet…Bättre att börja med lite folk och förhoppningsvis ta ledningen!
Angående Modo, deras fjärdekedja kanske är bättre?

1 gillning

Jag tycker faktiskt jag ser lite tecken på detta. Flera som tidigare alltid skulle vända alla resultat till något positivt har bytt ton.

Vilka forummedlemmar ska på matchen ikväll? Jag ska stå i klacken…

3 gillningar

Hoppas du skriker byyyyyt så fort Tikka är inne ,:blush:

4 gillningar

Personligen hoppas jag ingen går på matchen ikväll. Vill se 0% beläggning.

Ser inga problem med att matcha de bästa hårt. I ex NHL då spelar de bästa väldigt mycket, fler matcher och slutspel. Behöver ju inte träna stenhårt emellan matcherna.

Har vi en sämre fjärdekedja så låt dem spela 5 min. Har vi en bra fjärdekedja så låt dem spela 10-12 min. Gäller att matcha på ett sådant sätt så vi ger oss störst chans att vinna matchen.

Låt Alsing, LaLeggia och Day spela 22-25 min idag. Låt Ang, Borgy, OFM, Luoto, Kero spela 20-22 min idag. Klarar de det i NHL så klarar de det i SHL.

Tycker snacket om att slita ut spelare är väldigt överdrivet. Handlar om förhållandevis lite tid på isen då vi bara har 52 matcher under 6-7 månader. Blir inte många minuter totalt.

4 gillningar