Omgång 40: HV71 - Leksands IF

Viggo Gustafsson spelar med J-20 idag. Borde väl betyda att Alsing är tillbaka.

1 gillning

Och att man satsar på sepp o Engsund istället.

1 gillning

Har skaffat ny TV så får lida med ännu större och klarare bild ikväll.

1 gillning

Hade varit bättre att vänta tills efter säsongen. Risken är överhängande att du måste köpa en ny igen. :sweat_smile:

4 gillningar

Hade nog bänkat Engsund, skapade 0-1 helt ensam och var för långsam för att få bort pucken vid det avgörande målet som sänkte HV förra matchen

1 gillning

Dagen börjar sådär. LHC har 1-0 borta mot ineffektiva Rögle. Vinner LHC idag och även Leksand så kan vi boka in kvalet redan nu.

1 gillning

Nej idag ska jag försöka att inte tänka på matchen alls…
Kanske går bättre då :grinning:
Blir mello i Coop Norrbotten Arena istället :roll_eyes:

Kämpa Hv!

2 gillningar

Rögle-Linköping 0-1 efter 20min.
Jösses vilken skillnad på försvarsspel Linköping har nu sen de bytte coach.
Tänk om vi haft det försvarsspel. Vi är ju helt motsatt jämfört med dem. De står upp vid egen blå. De vrider på huvudet och ligger tätt. När de vinner puck så är det rejält och behöver man så Chippar man ut och jobbar därifrån.
Inga blindpass bakom rygg eller i rundeln i panik.

1 gillning

Måste ha två lag bakom oss. Det är allt. Är det så mycket begärt?

1 gillning

Vad är vitsen med det?

Jag förstår ärligt talat inte varför Engsund spelar. Han är ju direkt avgörande för förlusterna, gör ofattbara misstag i match efter match som leder till baklängesmål och verkar inte alls klara av pressen mentalt.

Luleå vill ha honom. Låt dom ta honom. För HV är han en akilleshäl och kommer så förbli. Han funkar inte.

3 gillningar

Teden in istället för Hansson på 12 fws… vilken förändring

1 gillning

FYFAN.

Alsing tillbaka, enda glädjen… resten … hmmmmmmmm

2 gillningar

Glifford igen? Jag antar att Dichow inte kommer få chansen, men det känns orättvist då de andra två inte spelat särskilt bra det senaste heller

Ja vad fasen… Känns lite orimligt i det här läget. Då är det dags att lösa något annat åt honom

2 gillningar

Ingen förändring… och jag förväntade mig ingen heller. Så varför ska jag förvänta mig något annat resultat?

Glifford brukar alltid bjuda på minst en supertabbe. Hoppas att han kan hålla tätt ikväll men känslan är att det blir en tung kväll.

1-1 mellan Rögle o Linköping iallafall

Att man fortsätter låta Tikka och Teden få lira samtidig som Engsund går före Viggo.

Att heller inte ens testa Ang som center och Borgström ut på vingen där han varit lyckad tidigare.

Nej. Känns inte som Blomman har nycklarna att lösa detta.