AB stångar sig blodig med samma kedjor match efter match. Trots att det gått troll i samtliga 5mot5 typ.
Tror nog AB hade mått sjukt bra av att varit Ass första säsongen. Nu gör han som han gjorde i AIK. Ner med huvudet i marken men ändå går med näsan i vädret av att han är SHL coach.
Blir aldrig seger idag utan idag inser nog även lednignen att det är kval som väntar!
Ja. Kvällens 4e visar med all önskvärd tydlighet att Anton (om någon nu tvivlat) fullständigt tappat det. Kände lite hopp, de dog så snart laguppställningen släpptes.
Enda ursäkten för att köra på samma kedjor är att det är/har varit tajt mellan matcherna det senaste och att man därför inte haft möjlighet/tid att träna ihop nya kedjor. Samtidigt så ser det ju piss ut nu så det kan ju knappast bli sämre?
Vi måste ju ändå ha fullt lag, så vilka skulle varit med i stället? Även om inte heller jag gillar fjärde så ser jag inga alternativ. Vettiga alternativ.
Problemet är att vi inte har något bra alternativ att centra fjärde. Jag har sett Davidsson för lite, men tränaren tror antagligen inte att han håller. Av två dåliga alternativ så ser jag ändå hellre Teden än Hansson på kanten
Lite OT men funderar en del på backsidan och vill höra era tankar! Känns ju som stort problem är att vi inte har backar som kan slå en första pass från zon. Sjöholm, Engsund+ Sepp använder runden alldeles för mycket. Blev tydligt när Alsing saknades senast.
Varför plockar vi inte hem Fransson? Absolut, han hade halv dassiga siffror i egen zon men han kan ju i alla fall slå en ordentlig första pass? Vi blir så sjuukt lättlästa när vi endast har ett backpar som faktiskt kan spela sig ur zon!
Otroligt viktig match ikväll. Leksand var inte bra sist men problemet var att vi var klart sämre i 5-5. Trots att vi hade domarna med oss och gjorde ett PP mål lyckades vi torska.
Tycker vi bör vinna denna match faktiskt och är nog ett måste om vi ska kunna bli farliga i slutspelet och nå målsättningen föreningen fortfarande har. Torsk idag och då måste nog hela HV71, med GM Liljander i spetsen, förstå att det enda som gäller är att slippa det förnedrande Play Out.
Vinner vi ikväll så är vi fortfarande med i slutspelsracet på riktigt och kan fortsätta sikta uppåt och kunna “ha ett gäng lag bakom oss”. Vad gäller ikväll vid 20.30?
Hoppas och tror på stenhård matchning ikväll där våra stjärnor har speltid som motsvarar stjärnstatusen de har. Landar ex Tikka och Tedenby in på närmare tvåsiffrigt i speltid då är det bara för att AB tycker de är värda detta. Hoppas dock att AB nu har sett det alla andra sett sedan länge. Man vet aldrig med vår stjärncoach.
Lördagsmatch kvällstid mot Leksand blir ju en folkfest hur som helst. Räknar med en härlig stämning i Garden ikväll. De som tittar på TV slipper ju Westberg i alla fall, han är i nordvästra Skåne idag.
Gällande centerpositionen så tror jag på en lösning där man spelar mycket hårdare på tre centrar. Fisken t ex spelar alldeles för få minuter per match. Både han och Kero kan ta minuter från Tikka som ska ligga på 4-5 per match.