Jag tar med mig en stabil Glifford efter dagens match. Gillar hans spel starkt.
Resten är bara lika dåligt som vanligt. Även med en bättre TV.
Jag tar med mig en stabil Glifford efter dagens match. Gillar hans spel starkt.
Resten är bara lika dåligt som vanligt. Även med en bättre TV.
Vart på matchen och det vart på pricken det finns ingen gaist o komma tillbaka in i matchen så sorgligt o bevittna trampar vatten o ingen plan i sikte kommer stänga ned nu o försöka glömma några v åker på sem 2 v men herrejävlar va utsiktslöst det svider noll tro det lyser igenom och märktes från publiken idag vi har tröttnat.
Men sluta.
De är heltidsanställda proffs med en uppgift i livet.
Att spela hockey.
Något de har hållt på med sen barnsben.
Kollektivt så förtjänar de all kritik de får just nu.
Det fattar dom ju själva med.
Suger man så suger man.
Bara slicka i sig, kamma sig och sätta igång och göra det jobbet man är betald för att utföra.
Ganska enkelt.
2 av 3 coacher saknar SHL rutin/ meriter. En av dom har redan misslyckats tidigare och sa då upp sig själv. Vad kan gå fel? Jo allt! Vad kan vi då förvänta oss eller begära av laget? Kanske dags att vi trillar av dom där höga hästarna och börjar inse att HV71 faktiskt är ett skitlag trots allt. Man skulle även kunna påstå att halva laget är precis lika dåliga som majoriteten av våra coacher.
Det är lugnt, Blomman säger i JP att han skäms, så nu blir det nog ändring
VI SKÄMS OCKSÅ!
Jag håller med. Sen kan matchcoachingen bli ett besvär. Men va fan, ställ Kaski där.
Nu skäms Blomman!
Vi har skämts sen match 1 och sett vart felet är.
Samma skitspelare som gör bort sig byte efter byte får fortfarande förtroende.
Varför skäms du Blomman? Är ju du som tar ut skiten matchen efter.
Saker vi kan kontrollera måste bli bättre sa Blomman inför dagens match.
HV71 mäktar alltså med totalt 5 (!) skott de sista 40 minuterna av dagens match. Detta på hemmaplan en lördag inför ett slutsålt Husqvarna Garden mot en bottenkonkurrent. Helt otroligt!
Såg det också och trodde direkt det va ett skrivfel. Men nej det hände tydligen. Bara HV71 kan mäkta med den prestationen. Så uppenbart att laget inte har ett eget spel och detta är 100% Antons fel.
Dessutom under jakt på mål i ettmålsunderläge. Snacka om att Leksand stängde ned oss, lätt som en plätt, lättlästa och lätthanterade i frånvaro av något offensivt grundspel som fungerar.
Trots dåligt spelidé där vi blir väldigt lättlästa, borde det väl ändå finnas spelare som tar tag i det? Igår tycker jag i princip att det bara var Ang som försöker bryta mönstret lite. Har också börjat tveka på Anton nu, speciellt de två sista matcherna. Men verkar ju som att han har spelarnas fulla förtroende. Det var ok i förstaperioden tills de sista minuterna, sen är det skit i hela matchen igenom. Kan inte se ngt lag som är svagare än Hv. Vi har bara några spelare som levererar. Resten gör det inte tyvärr. Vi kan inte bara förlita oss på Ang och Borgström. Känns som att det kan bli vi och LHC i ett kval. LHC som vi alltid har så svårt mot och ett riktigt jävla hatmöte. Det ger mig kalla kårar alltså.
Laget som hamnar sist i tabellen brukar också nästan alltid åka ur.
Blir svårt, frångår du spelplanen så faller man ur det man kommit överens om. Därför det behövs en bra plan alla “commitar” till. Du måste inte tro på den men du måste utföra den som spelare.
Det är ju det jag tycker att de här spelarna gör. Som jag skrev efter förlusten i torsdags.
Hatten av till spelare som Ang, Borgström, AP, OFM och några få till som inte bara spelar mot motståndarna utan även egna spelare och en tränare.
Nja, sen nya systemet infördes så är det faktiskt 50/50.
HV och IKO åkte ur som sista lag medan BIF och DIF åkte ur som lag 13.