Vi ses i slutspel, där blir vi farliga!
(HA 25/26 såklart)
Vi ses i slutspel, där blir vi farliga!
(HA 25/26 såklart)
Många poäng kvar att spela om. Efter uppehållet inleder vi mot ett formsvagt Timrå. 3 poäng där och sen bär det uppåt
Vi har inget lag. Coacherna har inte lyckats sätta ihop ett lag. Man har levt på ett PP som överpresterat och några enskilda spelares individuella skicklighet. Detta har köpt oss tid. Tid som tyvärr inte förvaltats.
Perfekt match för TIK, bryter sin trend och går på en vinst streak istället!
Spelarna lär inte vara idioter. Det gör det bästa de får till sig av coachen.
Sen självklart lär vi inte ta byggt bästa laget och vi lär inte få hit spelarna som kommer för att gå för SM-guld, de plockas av andra föreningar.
Precis, vi har exakt samma bild av detta.
Jag är fullständigt övertygad om att det skulle gått bättre denna säsong om spelarna själva hade haft möten och dragit upp taktik, kedjor och kört motivationssnack själva. Vi har många som har mycket rutin från hårdare ligor än detta och som haft bättre tränare och bör ha snappat upp en del. Ja alla har ju haft bättre tränare tidigare.
Jag skojar inte om nån tror det.
Allting började så bra. Alsing tillbaka och matchvinnaren senast Cehlarik borta, även andra stjärnan Hrivik sen tidigare. HV kommer ut starkt och dominerar för en gång skull, får PP och gör mål givetvis, fortsatt momentum och fortsätter dominera perioden fram till minut 17/18. Leksand tillbakatryckta.
Sen efter det en ny total kollaps resterande 42/43 min. Inga fler Leksandsutvisningar=inga fler HV mål. Ett par missade frilägen men inga andra skott knappt ens i övrigt. Uruselt och värre än vanligt sista 42/43 min, chockerande trots att det är ABs HV71. Leksand leker med oss både på isen och på läktaren. Håller i pucken i en minut vid avvaktande utvisning i slutet så vi inte ens har chansen att ta ut målvakt och få spela 6-5. Pinsam klasskillnad.
Bara att konstatera att all underliggande statistik inte ljuger. Vi är sämst i SHL och ligger exakt där vi förtjänat även om vi kanske har lite väl många poäng sett till prestation. I 5-5 är vi så pinsamt dåliga och hade jag varit AB hade jag avgått självmant. Hela coachstaben är verkligen urusel och det är väl uppenbart för 99% av fansen vid det här laget.
Jag hävdar fortfarande att Blomman har många jätteviktiga och bra attribut, men tyvärr blottas hans brister alldeles för mycket och det håller inte på denna nivån, eller i den omgivning han befinner sig. Tror vi hade varit betydligt mer framgångsrika om vi spelat ett enkelt basspel med starkt grundspel eller om AB varit assisterande eller i delat huvudansvar tillsammans med någon med stor kompetens.
In med lillis som konsult för att stötta blomman. Peka ut lite rätt och fel samt hjälpa truppen att boosta psykiskt.
Man ger blomman mer tid samt verktyg att hantera i fortsättningen.
Blommam är ju på långt kontrakt… Ge han alla förutsättningar och konsultation för att bli en stadig coach
Svaret nedanför var åt dig
Är detta det bästa dom har så har dom inte på denna nivån att göra. Rätt enkelt.
5 skott sista två perioderna måste va rekord eller har nåt mer lag varit så usla?
Så sant Quilla!
Vi har som du säger, några killar med spetskompetens som kan blixtra till då och då, och då sätta en puck! Främst i PP när man får lite lugn och extra tid på sig! Men i övrigt är spelarna helt enkelt inte tillräckligt bra för att räcka till vecka efter vecka i en liga som SHL! Det visar sig ju över hela banan och i allt som görs: Teknisk skill, fysik, spelförståelse/beslutsfattande mm! De kämpar och försöker, men det håller liksom inte över 52 omgångar!!
Har sutitt vid tv:n tisdag, torsdag och lördag vecka efter vecka! Slitit mitt hår, blivit galen och förstört tillvaron för fru, barn och alla i min närhet! Allt utifrån ett önsketänkande och orealistiska förhoppningar om att “Nu jävlar! Idag vänder det! Idag vinner vi”! Men…nu är det faktiskt slut på detta! Jag har nu kommit till insikten att detta laget har inte vad som krävs! Så enkelt är det! Mina förväntningar på dem måste därför också vara realistiska! Så resten av säsongen kommer jag fortsätta titta på och stödja mitt lag, men nu med låg puls och “frid i sinnet” ! Det enda som fortsätter att höja pulsen, är mina grubblerier över hur i helvete HV71:s ledning en gång tänkte att “vi ska köpa spelare på spelare av lägre allsvensk klass, och vi betalar gärna sjukt mycket pengar för dem”!
Inklusive Blomsterkillen.
Om man kör med samma lag match efter match och det funkar verkligen inte. Men va tror du kom igen vi provar igen vi ligger bara sist vi ändrar inte på något alls utan vi provar igen
Nu är det landslagsuppehåll och oavsett vad som görs nu måste styrelsen och BL agera. Vi kanske inte hämtar upp behövliga poäng för undvika kval men väl där får det INTE se ut så här!!!
Och oavsett spelarmaterialet vi har så behöver vi få in någon i båset som kan få ut MER av dessa spelare även om klockan närmar sig tolv, det kan liksom inte (återigen, suck) bli sämre än vad det just nu är…
Två långa sessioner under denna säsong med detta lågvattenmärke är för mycket!
Gnälla på våra spelare hjälps inte nu efter snart 40 matcher, det är bevisat vad dom kan och vad deras bästa är. gnälla på dom = mobbninging däremot ledningens tur att fixa oss kvar i shl det är något helt annat