Omgång 40: HV71 - Leksands IF

Det är sjukt vad mycket detta laget påverkar ens mående, man går ju runt med en konstant inre stress pga skiten, aldrig kan man få slappna av lite…

2 gillningar

Vi har inte de 20 sämsta spelarna i ligan, men vi har de sämsta coacherna. Challe lekte bort AB idag. AB hade inget att svara på Challes förändringar inför andra.

4 gillningar

Jag har helt tappat den känslan. Känner bara likgiltighet.

“that team sure did suck last night. They just plain sucked. I’ve seen teams suck before, but they were the suckiest bunch of sucks that ever sucked.”

1 gillning

Har Brännström spelat något de sista 20 matcherna?

Så du menar att du är helt fine med att man skiter i allt för Anton står i båset? Om truppen nu inte trivs med Anton i båset så får man kanske speak up?

Anton är långtifrån felfri men vad ska han ärligt göra när spelarna visar upp detta?

Det var Leksand som var dåliga, inte Hv som var bra!

Liljander tog alltså ordet slutspel i sin mun, han måste menat allsvenskan nästa säsong?

2 gillningar

Jorå men du hittar honom fastklistrad på sarghörnet som ett frimärke.

1 gillning

Fast har ibte med förändringar att göra i andra o tredje… det måste väl även ni mest kritiska till Blomman se?

Det har med att man går ner sig i sitt eget spel, enrgin, aggressiviteten, passningspelet, allt… precis allt försvann…

Sa Blomman det i paus? Fan gå ut o skit i o spela nu grabbar. Det är redan klart detta.?

Kanske ser kvalet som någon typ av slutspel. Är ju bäst av 7 iallafall :person_shrugging:

Nu lägger jag ner! Vi ses i kvalet och hoppas att vi vinner sista matchen för säsongen!

Så jäkla besviken och helt otroligt att vi bara skjuter 2 skott mot mål när vi ska jaga i sista! Vet inte ens vad jag ska klaga på - allt och alla är värdelösa!

Barnen tycker att jag ska sluta titta på hockey och de vill inte ha ngr HV prylar längre - kan dock inte klandra dem!

All in på svenska cupen nu - FORZA IFK Värnamo!

2 gillningar

Finns ju inte en chans att HV vinner ett kval med Blomman, ska bli skönt att säga upp TV4 + nu iaf.

3 gillningar

Nej, Leksand satte fart och fick stopp i HV:s spel. De flyttade upp pressen och klev högre upp på egen blå samt stängde de ytor HV tog vara på första 15. Då kom HV i osynk. Vi hade inget motmedel och blev totalägda av Challe B ännu en gång. Gör ont att se och än ondare att erkänna, men så är det.

Behövs inte mycket för att spelarna ska tappa sin gnista och det är faktiskt inte konstigare än så efter 40 omgångar med extrem press och anspänning. Vi är sköra, men spelarna är människor. Ytterst ansvarig för spelet är AB oavsett vad vi tycker. AB är inte förmögen att gjuta mod eller tro i spelarna. AB är inte förmögen att förändra en matchbild. AB är inte förmögen att anpassa spel efter underlag. Tyvärr.

Tro det eller ej, jag gillar Blomman och har pratat med honom flertalet gånger, men han reder inte ut detta.

8 gillningar

sjukt att blomman e så dålig coach att spelarna inte kan passa eller göra mål på frilägen.

Stör mig så fruktansvärt på det. Jag var tvungen att pausa podden och spola tillbaka två ggr när jag tyckte mig höra honom yttra dem orden. Han började gräva sin grop direkt…usch!

1 gillning

Vi får se om det hjälper. Jag skrek det till Randy Edmonds på Hovet för en massa år sen och dagen efter fick han sparken! :slight_smile:

Hade han bara följt forumet så hade det aldrig hänt. Nu har han jinxat skiten ur den här säsongen. Det enda möjliga motmedlet kan vara att PapaEmeritus antijinxar genom att också tro på slutspel. Men det är inte alls säkert att ens det funkar…

1 gillning

Tur att jag inte såg matchen, fy fan vad dåliga de är.

1 gillning

Nej, vi har inte de sämsta spelarna, långt därifrån. Men vi har det sämsta LAGET!

2 gillningar