Återigen är det laget som tar ut sig självt? Du ser hur mkt Tikka varit inblandat i bakåt? Sänker ju ett lag fullständigt att en sådan spelare fick komma tillbaka. Jag trodde ärligt han var borta resten av året. Fattas väl att Stakke snart är med igen för jag lovar han varit med fortfarande om Blomman fått bestämmma. Är du och Anton bekanta eller varför försvara honom in absurdum? Det gjorde du verkligen inte med Monten. Det är asskumt.
Ödesveckan resulterar i 0 poäng. Bra jobbat hv.
Du får mer pengar om du säljer den. Kanske får en platta öl för skiten.
Undrar vem det är som väljer att ställa dessa värdelösa spelare på plan istället för att ta upp juniorer för att ersätta t.ex Engsund, Teden, Hansson och Tikka… Näää, inte är det Anton? Det kan väl aldrig vara Anton?! Det kan väl omöjligt vara en del av Antons jobb att gå till Liljander och säga “hörrö, dehär fungerar inte, vi måste fan hitta nya spelare till dessa positionerna, annars kommer det aldrig gå”?
Undrar om det kan vara Antons ansvar att sätta ett grundspel innan 40+ av matcherna är spelade också? Kanske är orimligt att en tränare ska ta fram en fungerande spelplan iofs…
Hur man än vrider på detta så ligger stora delar av ansvaret på Blomman på något vänster.
HV vann med andra spelare i truppen, man hade en spurt. Anton väljer att spela dött kött så fort det kommer tillbaks istället för att fortsätta med spelare som bevisligen kunde vinna matcher…
Helt ärligt, ni som påstår att detta endast är Antons fel - ser ni samma matcher?
Vem fan får ett godkänt betyg i denna matchen? Där är ingen som vill, alla åker runt och glider & är helt nonchalanta. Varenda spelare har fan ett jävla ansvar att gå ut och prestera, detta är så otroligt uselt.
Montén din legend kom tillbaka
De kämpar vad jag sett men inget stämmer. De kan inte möta Leksand när de ändrade sitt spel inför andra. Man måste kunna ha flera idéer och kunna ställa om spelet. Det ligger inte på spelarna.
Kanske finns en anledning till de?
Ingen påstår att det enbart är Antons fel. Ingen.
Vi hyllar fjärdefemman som gick +/- 0 medan förstafemman gick -1.
Ang godkänd. Han producerar. Han åker skridskor och går in i dueller.
Han förändrade. Han satte in Ang tillsammans med Borgy och Louto o flyttade ner andre med Fisker och Lenc. Men hjälpte ju föga.
Men han gjorde npt i allafall för att försöka få igång nåt som liknar en offensiv. Men ör ju lönlöst med detta lag!
Så trevligt vi ska ha det i Tingsryd och Kalmar i höst!
God natt.
Tror att det kan ligga nåt i det Zackrisson säger om att han tyckte att leksand försökte ligga rätt i positionerna osv, vilket gjorde att de blev passiva. Känns lite som att det är det som ligger HV till last också. Kolla vingarna i försvarsspelet. Min instinkt är att de ska ge sig in och försöka ta tag i pucken när den är längs sargen i mitten av zonen, men de skiter i att gå och förblir passiva. Hugger först när den når motståndarbacken typ. Det finns väl säkert någon mening med det. Men det känns som ett reaktivt spel, inte så mycket aktion liksom. Egentligen har jag ingen aning.
Återigen så viker man ner sig när det behövs som mest. Kvalet är inte ett hot, det är en realitet.
Japp precis som idioterna till spelare vi har.
Det är väl ingen som säger att det är enbart Blommans fel. Men han har huvudansvaret och ska få ut max från den här gruppen. Det är hans jobb.
Spelarna försöker, är övertygad om att de gör allt de kan. Blomman också. Men det räcker uppenbarligen inte.
Ja , att vi får kvala känns som typ 90-100% nu, att vi ska klämma oss före TVÅ lag , det blir nog för svårt när vi förlorar alla 6-poängsmatcher
I kvalet känns det som HV har 30% om man prickar in en formtopp och man får möta Linköping - då kan det möjligen gå
Vi kanske ska vara nöjd vi tappade ju ingen placering iaf…
Grabbarna behöver en kram. Sluta va så jävla arga.