Omgång 40: HV71 - Örebro HK

Jag tackar Julius Hudacek för att han bestämde å ta med sig sållet till dagens match, ett par mål han borde ha räddat hittills tkr jag!

Det var en ballad pga “Kiss cam” :wink:

90% - 70% i andra Ersberg har bättrat sig men fortfarande inte bra

Kamma dig nu Keno,vi fattar att du inte gillar Geijer,personligen tycker jag att Björn är bra mkt bättre än vissa andra kommentatorer

Nu har Petrasek absolut inte gjort en dålig match men kan nån förklara varför man lirar honom före JW? Pettan är troligen inne på sista säsongen och då är det väl lika bra att satsa på JW så han inte sticker efter denna säsong. Tycker ändå han gjort det riktigt bra dom matcher han lirat hittills, inte mycket misstag från hans sida alls.

Är helt inne på din linje jag med. Sedan undrar jag lite vad Björn Melin tillför just nu egentligen? Spela Ahl sista perioden tack :slight_smile:

Har aldrig kännt mig så osäker inför en sistaperiod trots 5-3 ledning. Väldigt oförtjänt ledning om jag får tycka till.

Ja han tillför väl inte ett skit i min bok. Spelar PP varje match känns det som och ändå sitter han på 19 raka mållösa matcher. Hade gärna sett Ahl också, rätt fina siffror med J20.

Karalahti… Inget bra försvarsspel… 5-4,

mål direkt precis vad vi behövde :frowning:

Men herregud vem är ansvarig för att nr8 värvats till klubben???

Trodde Karalahti var värvad för defensiven och för att agera klippa bakåt, men han är ju tyvärr from som ett lamm. Inte sett han vara arg en enda gång sen han kom till HV heller. Dessutom rör han inte en fena när han står framför kassen, motståndarna får ju röra sig hur fritt som helst, han gör inte en fluga förnär.

det är otroligt viktigt att vi vinner denna match annars blir de risk att d sätter sig i huvet som förra årets start…

Allvarligt backarna o målvakten är ju helt värdelösa idag.

Vårat “bästa” backpar Campoli/Karalahti ligger på finfina -3 var ikväll. Stabilt var ordet.

Vad är det med vårt försvar det är väl sämst i elitserien!!!

Jo han gjorde en tackling första matchen men efter det så har det inte hänt så värst mycket -3 idag

Campoli har ju varit vår bästa back och ny spelar han med Karalathi och då går det utför :laughing:

Campoli verkar ha utgått. Blir jobbiga minuter i slutet nu…

Dom har väl spelat ihop under en längre tid? Men har inte sett såhär illa ut. Vet inte vad som hänt.