Omgång 40: HV71 - Örebro HK

tack för den domarn

och sp BP igen…

Domarna är nog trots allt sämst på plan

fy fan va nära

Skönt att bryta förlust trenden det var viktigt

Instämmer :exclamation:

Jag också. Men så brukar det vara när Sörqvist dömer…

Man ger bort ett friläge ändå alltså haha, aja vi tar 3p och glömmer den här skitmatchen. Danke.

Krejcic läge i slutet. Hjärtsnurp. Men vad skönt med SEGER IGEN!!!

Ingen bra kväll för Ersberg. Tur att han gjorde bästa insatsen när det verkligen behövdes!

Ridderwall var bäst på isen ikväll. Åkte kopiösa mängder skridskor och var allmänt nyttig och oöm. Mål dessutom.

Bänkades Campoli?hörde komentatorn sade det borde väl bättre att bänka nr8 eller 22

MODO på Lördag Brrr vi har bara tagit 2p på dom på tre matcher dax att bryta den trenden med :exclamation:

Riddaren klart bäst och fan om JPfemman säger nån annan. Tycker berglund(!) och Pilut är de bästa backarna ikväll Campoli var totalt kass idag, 8 gjorde bort sig på ett mål med tyvärr, var är hans tacklingar?

Ersberg, inga tavlor men ett hade han kanske kunnat ta men han räddade oss då det som bäst behövdes, satsa nu på honom som första målvakt inför slutspelet så kommer det nog bli bra.

Med poäng kommer självförtroende, med självförtroende kommer spelet…
Det är vad jag tar med mig av denna match som inte va bra nånstans förutom utdelningen i målprotokollet.
Tre poäng är alltid tre poäng och ser redan fram emot MODO på lördag.
Dessutom är det på min födelsedag, så jag vill se sprudlande hockey på min ära… :wink:

Heja HV!

Efter åtskilliga matcher nu på sista tiden så är det ganska tydligt vem eller vilka man ska bygga laget kring för att få resterande spelare att fungera optimalt. Törgren Sandberg Bengtsson och Pilut är ju fullkomligt lysande i HV71 trots sin unga ålder och lätta fjädervikt med Bengtsson som undantag. Snacka om att ha det där lilla extra varje gång och ta rätt beslut.

Resten av laget som egentligen borde vara de som lär ut saker ska snarare ta och titta på dessa killar och lära sig hur hockey ska spelas. Vi har en riktigt bra grund i våra stjärnspelare i form av skicklighet mm men dom får sällan till nytta av den av den anledning att dom spelar sitt eget spel istället för att ta lärdom av Törngrens lina och spela mer som dem. Vi skulle kunna bli hur bra som helst då. Numera är Törngrens lina bidragande framåt i princip varje match och det var längre sedan vi hade en så bra fjärdekedja i HV71. Om bara resterande spelare kunde snappa upp det som gör fjärdelinan så bra och få hela laget att spela på samma sätt kunde vi bli minst lika svårslagna som SAIK.

Det andra är Lawrence Pilut. Det är helt sjukt hur bra han är i båda ändar av banan i jämförelse med våra etablerade backar. Där finns det mycket att lära. Det brukar vara ett jädra snack om att man ska vara stor och rejäl men Pilut är nog den minsta back i SHL och ändå är han bland de bästa backarna i SHL just nu. Hur kan han som är så liten vara så bra utan tyngd? Det är ganska givet att det handlar om att han läser spelet väldigt bra och samtidigt har mer fart under skridskorna än de andra backarna. Campoli har faktiskt också varit riktigt bra ibland och det har varit dom matcher som han verkligen åker mycket skridskor. Mer fart och rörelse på backarna så kommer defensiven och anfallsspelet bli mycket bättre. Sen gäller det för forwards att gnugga och vara kreativa och inte hålla i puckarna för länge, Åk släppp Åk släpp avslut hockey vill jag se mer precis så Törngren-linan lirar.

Ridderwall och Jämtin gjorde ändå en helt okej match idag tycker jag. Brithen lite bättre än tidigare. Laine finns mycket mer att önska av, Han åker mest runt och snackar nuförtiden istället för att använda dom kraftpaket till ben gud gav honom. Det kanske kommer igång nu när vi vänder trenden och börjar vinna. Men det är tråkigt att det ska behöva till för att man ska ta för sig och använda sig av sina styrkor. Avslutningsvis skönt med vinst idag oavsett om det finns mycket att jobba på. Skönt med match mot Modo på Lördag även om vi förlorat mot dom en del så tror jag att det kan bli ett bra avstamp för oss i rätt riktning. Håller vi bara samma nivå som idag och stänger igen lite bakåt så borde det vara en lätt match för oss där vi kan vi lite mer positiv energi i truppen så Laine och grabbarna kan börja varva upp för slutspelet.

Försvarspelet är fortsatt ruggigt svagt och vi är för klena framför mål, tappar bort markeringar, det liknar lite förra säsongens problem tyvärr. Vi har nu släppt in 16 mål på tre matcher. :neutral_face:
Men…
Vi tar 3 super viktiga poäng med ett HV i dålig form mot ett bra lag, dessutom Christensen borta, så kan inte vara annat än nöjd, eller lättad kanske är ett bättre ord.

…Och håller med dig tommy ang Törngrens kedja, den är suverän och de jobbar verkligen för varandra och är kreativa och spelar en smart och effektiv ishockey där ingen håller i pucken för länge utan de gör sig alltid spelbara för varandra. inte konstig att de är vår bästa kedja match efter match. Törngren 1+1 ikväll :smiley:

Såg jag inte helt fel så fick Christoffer Törngren 5+ och Ridderwall strax därefter.
Oavsett så var dom klart bäst tillsammans med Pilut. Vill även lyfta fram Sandberg, Tedenby, Jämtin och trotjänaren Petrasek.
Matchen i sig var usel med många mål pga dåligt försvarsspel från bägge lagen som säkert var underhållande för vissa som
ex mina barn och nybörjare. Jag är nöjd med tre pinnar - inget mer.

Att vilja sparka Wesslau, värva ny målis och t.o.m ifrågasätta Ted Brithéns kaptensroll. Häpnadsväckande :unamused:

Stort grattis till ateisten som med årsdagen bröt HV:s tillfälliga svacka :slight_smile:

Då får du bjuda sir Ward på mjöd och mig på en halv…julmust! :slight_smile:

Helt rätt att Törngren är med i toppen, Gjorde det nog bäst med Pilut och Riddarn.

Det kan jag göra… Liksom, vad är en resa på drygt 45mil för att tömma min “dammiga Januariplånbok”!
Men dricker inte Warden bara “Cosmopolitan”, tyckte jag hörde det ryktesvägar?
Kan förvisso också va en förutfattade mening om Bankerydsbor… :wink:

Härligt med vinst!