Omgång 40: HV71 - Rögle BK

[size=200]HV71 - Rögle BK[/size]


[size=150]HV71 vill hitta tillbaka till formen[/size]

Publicerad: 2016-02-02

Efter två raka segrar med hållen nolla har HV71 nu två raka storförluster på sitt konto och många ställer sig frågan om vilken form HV71 egentligen befinner sig i? Svaret kanske kommer på tisdagen då Rögle gästar Kinnarps Arena. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39917/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Spelar Karalathi ikväll ?
Är man bättre förberedd ? …Lindbom ?
Får man bort slarvet/misstagen ikväll ?
Kan förstakedjan äntligen leverera fullt ut?
Jag hoppas på JA på samtliga frågor.

Hoppas verkligen på en enkel seger ikväll där första kedjan får igång produktionen på allvar. Jag missade matchen mot SAIK men matchen innan det och mot LHC så hade inte HV något PP, och det är ju där Arla ska briljera.

Sen till Karalahti.
Antagligen är det jag som inte förstår mig på hockey men ser verkligen inte det stora i hans spel. Här har vi alltså en spelare som har varit avstängd halva säsongen, 10 poäng, som ständigt sätter sig i svåra situation samt lägger väldigt många felpass (speciellt på sistone). Nu är han inte bara dålig men tycker verkligen han har haft en tydlig dalande kurva om man jämför hans spel från förra året.

Återigen, det är vad jag tycker men att han är avgörande för vår defensiv är att ta i. Ser verkligen inte vem han ska peta i dagsläget. Nu kommer nån säga O´Byrne men han har en helt annan roll än vad Jere har.

O´Byrne

tycker helt tvärtom vad du skriver men alla har sin åsikt

Ja det är väl det som är tjusningen med att diskutera på forumet :slight_smile:

Jag hoppas verkligen på vinst även om magkänslan säger något helt annat. Det är defacto svårt att spela mot ett dåligt lag men ska vi ha något i slutspelet att göra måste vi kunna vinna mot ALLA lag, även Rögle.

Våra tips är i alla fall positiva idag. I snitt 4-2 i skrivande stund. :smiley:

Ja, Jere är helt klart en bättre spelare än O´Byrne men frågan är om han skulle vilja ta hans roll?

I min värld har vi i dagsläget Almqvist*, Hansson, Pilut och Berglund som jag tycker ska ta första och andra backpar. Och frågan är då om Jere vill spela i tredje backparet och nöja sig med 10-15 min istid? Sen kommer även Campoli tillbaks och då har vi ett ännu svårare läge.

Vill tillägga att jag absolut inte har någon som helst aning om varför Jere inte får spela utan utgår från att Lindbom talar sanning, vilket han säkert inte gör :wink:

(*Almqvist har inte direkt levt upp till förväntningarna men är trots allt ett framtidsnamn)

Jag hoppas man vågar ge Erik Andersson chansen i Sandbergs lina antingen på Bengan eller Törngrens bekostnad. Tycker man kan variera där när Erik varit jämn med Törngren och Bengan i år. Kan säkert prestera bättre än dem poängmässigt där och det kan det vara värt att byta för. Bengan tycker jag inte varit samma hot framåt som tidigare så där vore bäst att sätta in Erik som får en omgivning han skulle kunna uträtta mycket mer i. Men sin speed hänger han med i tempot samt jobbig att möta.

Cmore 3 va?

Chefen utanför laget idag med… Tror inte på markering längre. Något har hänt :cry:

Ja det är solklart eller så är Lindbom sämre än vad jag någonsin vågat tro. Är hv verkligen i den situationen att vi har råd att bänka en tilltänkt topback ? Vi är snart i playin och där behöver vi samtliga stjänor i bra form…så sjukt dumt detta

Almqvist och Pilut. Måste vara klenaste backparet i hela SHL.

Förutom avstängningarna tycker jag Jere har varit hyfsat bra, dessutom ett hot i PP.

Jag också.
Hoppas framförallt Thörnberg kommer igång och åker skridskor, torpedar motståndarbackar, spelar brötigt och gör mål.

Hoppas vidare att försvaret ser bra mycket stabilare ut än på länge. Det kan behövas, om man tänker på den senaste matchen mot Rögle.
De stressade stenhårt och HV hängde inte med alls.

Hoppas också att Lindbom gör en bra match…

I övrigt saknar jag Campoli. Jag tror han är viktigare än vad man tror…
Kom igen HV!

Tjänstefel är ett ord jag sällan använder, men nu sitter jag i Kinnarps arena och Sheriffen är inte ens ombytt…Jere behövs i HV,vårt enda rejäla vapen från blå.

Hoppas på mer än 1 poäng.

Skandal att Jere är bänkad, ge oss en anledning!

Skandal att jere är borta från laget!!! Nu måste vi få en förklaring till detta!!!

Kolla bakom dig, är ju jag med cowboyhatten :wink:

Chris Campoli är verkligen saknad och är viktigare än vad man tror. Någon som har koll på när avstängningen upphör?

Hade varit trevligt om HV hade kunnat döda bandyklubbsspöket ikväll! Kan vi slå Frölunda så MÅSTE vi ju kunna slå Rögle. Men det är som Lindbom säger - de är svårspelade. Rögles spel har i alla år passat HV väldigt illa med sin tajta defensiv och vassa och effektiva kontringar. HV tvingas föra spelet och det har man inte riktigt skickligheten att göra i år.

Men jag tror ändå på seger, eftersom Arlbrandt kommer igång på allvar ikväll! Kom ihåg var ni läste det först. :wink:

Själv sitter jag i Vida Arena. Heja fram Skellefteå…