Omgång 40: Timrå IK - HV71

Undrar vem fan som vill värva någon ur denna truppen inför nästa säsong haha, alla ser skitkass ut… Dom hade ju iallafall kunnat ge allt dom har så att dom har chansen till kontrakt i ny klubb nästa år om dom är så jäkla omotiverade

Hade Tedenby kommit fri från mittzon med plockad målvakt i motståndarkassen hade han försökt lägga in den köksvägen…

3 gillningar

Om jag tittar in på detta elände utifrån
Är det nån skillnad på det vi ser idag?
Nej
Men om vi ser det som försäsongen då har vi lite att jobba på

Bödker, finns ingen nytta i att haka på Edlunds fantasier om att det fanns något bra att hämta ur den perioden.

1 gillning

Grymt tråkigt att kolla på, men!

Rätt tydligt att HV vill spela betydligt mer defensivt, minimera riskerna och gå på kontringar.
Lite Luleå-hockey.

Tror detta kan bli effektivt om hela laget chippar in i spelidén.

3 gillningar

Coacherna i all ära, men när så många spelare fattar så ofattbart många dåliga och naiva beslut över hela banan, så spelar det ingen roll vem som coachar laget.

Andrae
Laleggia
Petersson
Tedenby
Vignault
Billins

Dessa herrar fattar galna beslut. Sätter sig själva och laget i skiten hela tiden. Det funkar inte.

Foppa och Lindbäck kemiskt rena i mitten. Den ene missar målet(!) och den andre kan inte ens ta emot en smörpass på bladet……

Häpnadsväckande.

Är det någon idé att bevaka matchen? Jag har nästan stängt av fram till play out. Men dum som man är kan man ju inte sluta bry sig.

Malmö ligger under.
Kanske vi klarar oss undan sista platsen trots allt elände.
Jippie, liksom.

Frågan är när vi gör målen?

Hv71 var ju ett lag som hade dragningskraft tidigare. Bra spelare ville spela i HV. Sitter här i soffan och funderar på hur lång tid det kommer att ta innan det blir så igen.

Finns väl ingen anledning att kalla enskilda spelare för massa okvädningsord när alla ser samma sak på TV,n.
Är ju en förening i fritt fall, sen kan jag förstå frustrationen…

Om 20 år kanske

2071 då jävlar!!

2 gillningar

Vi har ju 3 riktigt bra chanser där det åtminstone borde resulterat i minst ett mål

1 gillning

Ska svära i kyrkan nu.
Martinsson är nästintill felfri första 20.
Hoppas verkligen att det fortsätter.

7 gillningar

Hade hållit med om det inte vore för att Timrå skjutit 14 skott på 1 period, varav 3-4 varit riktigt farliga. Det ser ut ungefär som vanligt defensivt, men vi har haft lite flyt idag.

Edit: men ja, det är inte förrän om 12-13 matcher det behöver se bättre ut, så hoppas det går i rätt riktning.

1 gillning

Jag menar absolut inte att vara dryg nu. Men jag ser verkligen inget av detta. Minst tre ofattbart naiva och dåliga passningar från HV rakt in i eget slott till TIK-spelare under de första 5 minuterna.

Jag hade förväntat mig det enkla alternativ från alla idag, men ser faktiskt tvärtom nästan bara dåliga val och svåra lösningar.

Inte alls vad man vill se i det här läget.

1 gillning

Senast HV piskade Timrå så vann vi Period 2 med 5-0.
Dags för repris nu :slight_smile:

(edit, näst senast…)

Det som är så helvetes irriterande är att Ortio gör det riktigt bra idag, men då är vi helt uddlösa framåt. Lyckas vi däremot pilla in 3-4 mål så har Ortio/Gunnar en dålig dag och vi släpper in 5. Så om man ska gå på hur det sett ut hittills denna säsongen så gör Ortio en tapper insats i målet, tvingas släppa en eller ett par puckar och vi mäktar inte med att göra något framåt.

Dom pissar på mig just nu. ”Mitt” lag.

Alltså. Jag (vi supportrar) är fast med HV71, oavsett hur det går.
Jag kan inte hålla mig kvar i SHL mha Färjestad eller nåt annat lag. Kan inte signa för utlandet, eller gömma mig i en sämre liga.

Jag är fast.
Undrar om spelarna nånsin tänker på oss. Mig.
Alltså på riktigt.

Börjar tvivla nu. Kom igen Hv! Visa att jag har fel…

2 gillningar