Omgång 41: Färjestad BK - HV71

HV71 vs Färjestad BK


image image

Lugnet före stormen.
Vinst mot IKO. SHL-uppehåll. Snö som dämpar ljud och bidrar till en något ljusare tillvaro. Detta är saker som resulterat i att iallafall undertecknad fått en välbehövlig respit från det ångeststressfördärv som bokstäverna H och V numera är förkortning för. Men likt korven så är ändarna snart ikapp oss. Faktiskt redan ikväll, om sisådär fem timmar.

Determinismen är en aningen stel filosofisk OS-gren, framtagen av och för mentala asketer. Likväl så känns det befogat att ta fram sin tvål-låda och ställa sig i hörnet av Västra Storgatan och Trädgårdsgatan för att proklamera kvällens nederlag och undergång. Hög på sin egen framgång kan man sedan, med fördel, ge sig i kast med placera vårt fina hockeylag i hockeyns motsvarighet till återvändsgrändernas genpool, hockeyallsvenskan. Ingen skugga faller över en sådan prestation.

Men, på något outgrundligt sätt, så har det nyligen upplevda lugnet berikat och återfyllt hoppets bägare och dårskapets reservoarer. Förväntningarna stegras, automagiskt, helt utan anledning. Ljuset tänds i tunneln och hjärnan skapar positiva tecken på seger, lika väldefinierade som de formationer och figurer man ser i molnen om sommaren. Som att Önegud har återuppstått på den sjunde dagen. Som att träsko är Beijer-trötta. Men framförallt för att det är Mikko-Louma-dagen. Dagen då hoppet och dårskapen tar varandra i hand och utbrister:

“So you are saying there is a chance?”

Lindbom laborerar

FORZA HV71!!

16 gillningar

Ingen fara allihop. Alla mina tipp i tipp-tråden brukar få motsatt utfall och nu har jag tippat på FBK-seger.

3 gillningar

Briljant ingress som alltid @Diabolics
Jag sov dåligt redan i natt inför matchen.
HV71 påverkar mitt välmående för mycket.
Allt jag önskar är att Modo förlorar närmaste 12 matcherna och att HV71 lyckas vinna ett par.
Är det verkligen för mycket begärt?

8 gillningar

Inte alls!

2 gillningar

Finns inte på kartan att vi vinner ikväll :man_shrugging:

1 gillning

Vi vinner ikväll!

3 gillningar

Nättinen:

Så, verkar som folk kör i determinismens hjulspår trots allt. Låt oss testa vattnet, hur går det ikväll?

  • Enkla träsko!!!
  • OT-seger är ett fall framåt
  • En pinne är en pinne
  • Förnedringen
0 röster

Hedersam förlust…

Sånt tror vi inte på här :wink:

Lägg ifrån dig pessimist-kartan, nu är det hockey som gäller igen och ikväll tar vi tre pinnar.

1 gillning

Pessimist-karta eller optimist-jolle. Det är frågan.

Får en liten feeling från triss reklamen “PLÖTSLIGT HÄNDER DET” mot 3 pinnar :saluting_face:

1 gillning

Tror HV vinner bekvämt ikväll. 0-6 Petersson linan har show. Dichow spikar igen.

https://twitter.com/i/status/1757414320537780514

:joy:

Ångesten börjar sakteliga krypa in under skinnet, in i själen. Det skojar man inte bort. Ut i kamp mot alla demoner. Ta det för var det är. Lev eller dö inför sista resan denna säsong.
För staden För HV71 :yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Jämnare än jag trodde. Historiskt. Låt oss ta täten! :muscle:

4 gillningar

Vafan. Ni måste ju påpeka när jag gör bort mig???

Jag refererade till fel hjälte, kopplat till fettistadeg…

:man_facepalming:

Finns ju bara en person som haft smeknamnet “semlan”.

Edit/tillägg: jag hade skrivit Oskar-Sundh-dagen i ett senior moment… :older_man:

Finns det någon här som tror på 3p till HV idag?
För det gör inte jag…