Omgång 41: Färjestad BK - HV71

Kort minne - check
Hv alltid bäst efter uppehåll - kanske inte
Bortamatch innebär seger? - nja skulle inte tro det
Ångest hos mig - utanför kartan. Mätinstrument gick sönder

Sammanfattningsvis av ovanstående. Givetvis seger.
Åtgärd:
Får nog ta en ölbärs för att börja ladda.
:joy:

4 gillningar

Vid det här laget borde HV71 själva sponsra samtliga skribenter på forumet med obegränsat antal ölbärs kopplat till matcherna.

4 gillningar

Fan alla mår verkligen skit, undertecknad inräknad. Det var längesen hockey var något som gav en energi och glädje. Nu är det domedags känsla inför sista 12. KÄMPA HV!

1 gillning

Vågar lindbom spela dichow? Hoppas det.

1 gillning

Vi vinner lätt, lugn bara lugn :wink:

Det ser ut att bli Ortio. Han är med på bilderna som leder upp till matchstart på HVs kanaler.

Herregud…

Yes Ortio står.

Skall inte säga något ännu, han och laget kanske har vaknat till under uppehållet,

1 gillning

Det måste vara nått personligt mellan Foppa och Lindbom…

Ortio står. VARFÖR???

2 gillningar

För att man vill till kvalspel, jag förstår annars inte det beslutet öht.

2 gillningar

Man ställer Ortio för att kvällens förlust är given. Dichow får bibehålla självförtroendet till hemmamatcherna.

3 gillningar

Låter troligt, men ändå otroligt.

Lindbom snackar om att ge sig själva chansen att vinna varje match, så börjar man med att ställa Ortio? Vi kommer nog få se ett rejält virrigt försvar ikväll.

Han ignorerar fullständigt över det faktum att han ställer den statistiskt sämsta första målvakten i mål. Given förlust.

1 gillning

Gula tröjorna på! :grimacing:

1 gillning

Vi får sätta hoppet till de gula tröjorna! :star_struck:

Ortio? Aja, vi ses på torsdag!

8-0 i garden senast med dom gula tröjorna…

1 gillning

Kul att alla ger upp bara för att Ortio står. HV gjorde sin kanske bästa match borta mot Frölunda med Ortio i målet.
Jag hade också hellre sett Dichow än Ortio av det jag sett av dem båda, men om Ortio kommer i närheten om det spel hade hade i slutet förra säsongen så kan det bli trevligt ändå.
Är mest orolig för försvarsspelet och individuella misstag ikväll.

2 gillningar