Omgång 41: HV71 - MODO

Säsongens märkligaste värvning och kan ju knappt stå på rören. Rullator borde hjälpa lite…

Varför varför har vi så förbannat svårt mot just Modo - hemmaplan dessutom.

PP nu. TA IN 4:ekedjan!!

Dags att hänga en i PP nu. Men med tanke på hur det sett ut hittills är det väl för mycket att hoppas på.

Märks knappt att det är PP. HV verkar ha en mental låsning mot special teams just nu.

Inte ETT skott på mål på ett helt PP illa illa :exclamation:

Altså… Powerplay… SÅÅÅÅÅ USELT!!!

Passningsspelet är ju alldeles för dåligt för att PP ska fungera. Exempel: Campoli gör en snabb och bra uppåkning men när han ska lämna över pucken, en pass på 1m, så fipplar han och mottagaren till det och vips så tappar man pucken och det blir en farlig chans bakåt istället.

Jag är glad om det ens blir poäng för HV idag. B E D R Ö V L I G T ! ! !

Är på plats i Kinnarps idag. Sämsta matchen jag sett på många år.

Jag var en av de som gillade värvningen av Melin…det gör jag inte längre. Tedenby tycker jag återigen gör en bra match. PP är ett skämt,hävdar att HV måste värva minst en spelare för att gå längre än semi.

Når måste göras åt pp och de är nu!! Hv blir utbuade på hemmaplan. O då är de dåligt. Inte en enda målchans på 6 min pp skrattretande dåligt…

Jag förstod varken då eller nu varför man värvade Melin. En spelare som enligt mig inte håller SHL-klass. Och han spelar PP i HV. Är väl en anledning till resultaten i PP nu för tiden.

Tyvärr har vi ingen som kan styra vårt pp speciellt bra, märks att Christensen saknas. Men visst borde vi åtminstone kunna ställa upp i PP på 2min.

Fattar inte vem som väljer ut spelarna som lirar PP, en blind måste ju kunna se att det finns bättre val än Melin på backplats där.
Pilut? Varför får inte han chansen? Man tar Melin pga skottet men karln kan ju inte pricka en ladugårdsvägg om han stod 3m ifrån den.

Modo hemma SKA vara 3p och inget annat. Får fan rycka upp sig till 3e nu.

Vad dåligt domarn

Modo spelar så fruktansvärt fegt. Ett mål till modo och dom vinner…

Ja, jösses, detta passningsspel! Så bedrövligt dåligt! Fattas väl bara att Modo hänger en i sitt PP nu.

Bra räddning av Wesslau!

Det är väl själva fan att man ska sitta och vara nervös när vi möter seriens sämsta lag :imp:

Fan med PP då är det 2min utan skott på mål :frowning:

Ja, men som vanligt när det kommer ett “sämre” motstånd så spikar deras andremålvakt igen mot ett HV som bara avslutar mitt i madrassen. Så sett utifrån förutsättningarna så är frågan nästan vem som är vem…

SKIT! Tappa poäng mot TOKJUMBON!!! Så dåligt.