Omgång 41: HV71 - MODO

Haha så jävla dåliga dom är. Nu blir de stryk med, sen ner lite till i tabellen hahaha, så jävla dåliga så det finns inte.

Överstyvt HV… :frowning:

Ja särskilt som vi vunnit ALLA mot ZAIK :wink:

Herregud. HV måste ju för närvarande vara SHLs ineffektivaste lag. SAIK hade vunnit 10-0 om de skapat de chanser HV skapade på slutet. Den stora skillnaden är ju att dom gör mål på sina chanser. Det gör inte HV. Därför leder SAIK serien med 16-17p medan HV ser strecket närma sig i allt snabbare takt…

Nästan så man känner att vi iaf fick poäng…en parodi på dåliga avslut. Inte kunna göra ett enda mål på slagpåsen modo,ynkligt!

jaaaaaaaa 15 sekunder efter jag satte på matchen :slight_smile:

Ja va ska man säga ?? ska man vara glad NÄÄÄ inte!
Så djävla dåligt att man vill dra nåt gammalt över sig och bara glömma detta :exclamation:

2p. That´s it. Resten är av så jävla låg kvalité att det inte finns nåt att ta med sig av.

Bäst i HV: Wesslau, Berglund och Tedenby.

Sämst i HV: Passningsspelet.

Kunde du inte satt på matchen liiiiiteee tidigare… :wink: :slight_smile:

Skönt att vi vann på OT iaf. Klart Modo spelar “fegt”, dom behöver ju alla poäng dom kan få i sitt utsatta läge. Vi var inte så kaxiga förra året när vi låg där nere.

Idag saknas den offensiva spetsen och det var ingen bra match, men 2 poäng efter sådan tillställning är inte fy skam. Vi kommer från en defensiv svacka och lyckades hålla nollan samt gjorde ett bra jobb i BP med. Dessa två faktorer är något att ta med sig iaf.

Såg vi samma match??? Tycker Hv spelade riktigt bra idag. Om det inte vore för modos målvakt så kunde vi haft 3 till 4 mål framåt. Då hade nog tongångarna varit anorlunda här. Tedenby var riktigt bra idag och förtjänade ett mål minst. Men det kanske var tur att Kapten fick göra mål. Det ka vara det som drar igång tåget igen.

Tycker det finns mycket positivt faktiskt. Det blir inte automatiskt lysande efter en svacka, tar tid att bygga upp spelet och det håller hv på att göra. Defensiven mycket bättre och inget bp insläppt de 2 senaste matcherna. Men oerhört frustrerande att missa så jävla mycket.

Du är rolig Tommy… :slight_smile:

PP är sämst i serien oavsett statistik, idag var det det sämsta jag sett i hv på länge iaf de sista pp.

Wesslan var bra och jag tycker egentligen inte att det var någon som gjorde en plattmach bortsett från att de är för JÄVLA DÅLIGA PÅ ATT SKJUTA!!! hur många lägen är det inte då vi håller i pucken och ska passa istället!!!???

2 p är bättre än 0 iaf även om jag är sur men det finns en bra sak med matchen och det är att vi inte släpper 4 mål bakåt som vi brukar, kan vi bara bli lite mer effektiva framåt så är det bra.

Hv var inte ens nära 3-4 mål idag. Vi såg samma match.

Det är lätt att glömma det som var bra i en sån här uselt genomförd match av HV. Vi hade faktiskt en del bra målchanser som alla hade kunnat resultera i mål.

”Inte ens nära” 3 skott i ribban är då ganska nära måste jag säga. Flera bra genombrytningar med skott straxt över. Kaos framför mål dock lite oflyt med returerna. Jo vi var ganska nära. Men vissa matcher så möter man ett lag som är grymma på att sno alla returer eller lyfta på klubbor eller helt enkelt bara ha en hel del flyt med sig. Ibland har dom också en målvakt som står på huvudet och gör omöjliga räddningar. Hade det varit Wesslau som stått i Modo och varit i den form som han var i mot Växjö så hade vi nog gjort ett par kassar.

Men samtidigt en hel del avslut som är några få mm för dåligt placerade. Men förra matchen gick de in istället. Det blir så här ibland. 3 mål hade inte varit orimligt tycker jag.

Missade tyvärr matchen idag pga herrklubb och bira.

Men det som känns bra är att Hv håller nollan vilket jag tror kan betyda mycket framöver då vårt försvarspel har varit uselt de senaste matcherna. Nu tar vi med oss en nolla och 2 poäng mot ett frenetiskt kämpande Modo som gör allt för att få med sig poäng.

Visst jag tycker att vi ska slå dom alla dagar i veckan men det funkar inte så då vårt spel inte har klickat det senaste!

JP-femman

5+ Mattias Tedenby. Försökte skapa lägen och vågade utmana med sin speed. En frisk fläkt i HV.

4+ Teemu Laine. Hög intensitet i skridskoåkningen och ville mycket. Spelade i HV:s för dagen bästa kedja.

3+ Gustaf Wesslau. Hade inte särskilt mycket att göra, men när väl chanserna dök upp fanns han där och gjorde det bra.

2+ Mattias Karlsson. Alltid stabil och säker. Spelar enkelt.

1+ Lawrence Pilut. Den unga backen går från klarhet till klarhet. Återigen en stark insats både offensivt och defensivt.

Presskonferensen: hv71.se/artikel/62922/
Eftersnack med Filip Sandberg: hv71.se/artikel/62922/