Big Sam punkterar matchen
Timrå vann också!
Modo lyckas precis slå Oskarshamn - det är inte heller jätteimponerande. Jag tror dom har en skakig resa kvar mot slutet av serien.
5 poäng ifrån slutspelsplatsen, inte helt omöjligt ändå
Tyst!
Jag är fortsatt optimistisk!
En sak om det varit ett lag framför oss. Nu har vi tre. Så ja, jag skulle säga att det är omöjligt att nå slutspel. Vi får foka på att ta oss över kvalstrecket.
Man kan vända på det - vi har tre lag inom räckhåll, det räcker att gå om ett.
Precis. Om det handlar om att fixa nytt kontrakt, ja.
Vi kan vara säkra att om HV kommer till slutspel så blir de inte farliga efter denna matchen iallafall
Det har väl varit det enda det handlat om i de sista … typ … 30 matcherna va?
Typ. Kanske 35 om man ska vara petnoga.
Vem står nästa match? Om lindbom får bestämma…
Ortio
Den här matchen såg fan ut som skit stundtals men borde väl ändå va moralhöjande i laget. Uddamålsvinst mot ett luleå som vi inte besegrat sen wasa skeppet förliste. Och 4vs6 efter en horribel utvisning som fullbordade domarfiaskot. Dom måste druckit svamp-te före och under matchen med dom pissbedömningarna…
Vi har inte varit såhär nära ett sm-guld sedan 2017. Skulle ge oss en 50-50 chans
Det värsta är att Lindbom FÅR bestämma…
Blir inte förvånad. Teden spelar säkert också. Sponsorn har ringt under kvällen.
Bytte till LHC-ZAIK. Helt sjukt vad tomt det är på läktaren. TACK Jönköping!
En sak förstår jag verkligen, med mindre än 2 minuter kvar, direkt effekt utvisningen i 4 mot 6, med en ledning, och tekning i defensiv zon då låter man Måns ta sin andra tekning för matchen… VARFÖR?!
Nu vann han ju den så bra gjort Måns, men va fan?