Ortio kommer garanterat stå flera matcher som är kvar. Lindbom är himla borttappad där.
SHL borde skämmas som ger domarna i princip samma utstyrsel som i det här fallet HV. Beslut i paritet med värvning av Tikka som tilltänkt andracenter. Otroligt dåligt av SHL. Värdelös insats av domarna som grädde på moset, i synnerhet sista tvåan på Shore men även utvisningen som AP fick tidigare.
Annars skön seger, Luleå har fler chanser men vi har arbetsmoralen. Marginalerna på vår sida.
Menade att HV var stressat. Fanns ett par minuter efter 3-2 och innan Luleå tog målis där dem vevande mycket luft och ville slänga iväg den. Ingen tanke
Försökte bara vara rolig
Den här segern krävde en Lagavulin special release 2018.
Tänker jag rätt att du menar utifrån HV:s självbild?
Exakt
Köper den
Otroligt skönt med denna orättvisa seger.
Dichow återigen över 90% och då har vi chansen att vinna matcher. Hade Ortio stått och haft en normal kväll så blir det inte tre poäng i denna matchen, inte en chans.
Vidhåller att om vi haft en medelmåttig målvakt i mittenskiktet av SHLs förstamålvakter hade vi inte varit indragna i bottenstriden.
Ortio, delvis också Brattström, har slängt bort minst 10-15 poäng genom att inte nå över 90% i statistiken.
Oroväckande dock att så många av våra stjärnor återigen är så anonyma. Tre poäng det viktigaste men spelet måste bli bättre.
FYYYYYFFAAAANN VA SKÖNT DEHÄR VA
HA!
Nu gav den automagiska youtube-listan mig följande par bilder, mycket bättre än tidigare idag.
X-et är tråklules chanser till poäng.
Betänk att det var Luleå vi mötte, SHL:s jobbigaste lag. Det blir en lätt seger på lördag med andra ord
Finns inga orättvisa segrar.
Inte för oss. Dock är alla motståndares segrar orättvisa.
Jag kan ändå tycka att om man gör fler mål än motståndarna…då är det väldigt rättvist att man vinner och får segern.
Precis!
Det är ju det hockey går ut på, att göra flest mål i matchen.
Ingen jätte härlig hjälmutdelning av AP… kapten dessutom. Verkar absolut inte tro på de.
Ortio hade släppt 6 puckar idag, just saying!
Vi tar den! Jag satt och bad för att vi skulle få nåt skitmål för en gångs skull, och det funkade. Ni behöver inte tacka mig.
Bra match av Dichow. Snart kanske det går upp för Lindbom vem som är bäst i mål just nu.