Omgång 42: HV71 - Malmö Redhawks

Hela laget kan dra åt helvete! Ang kan vi behålla. Bort med resten av packet!

2 gillningar

Fast nu är det väl ändå så att vi i perioder har haft ett spel där åtminstone två linor kuggat i under vissa matcher. Så något finns det ju i laget. Problemet är att inte kunna hålla i det över tid och prestera varje kväll. Det lägger jag på coachstaben.

Jag tycker nuvarande trupp absolut borde vara tillräcklig för att klara sig undan ett kval. Problemet är att vi inte har en fungerande spelidé och kulturbärare som tror på den och levererar en högre lägstanivå. Vi har inte heller maximerat laget och petat floppar i tid. Läs Tikka, Tedenby mfl.

Jag tror att Träff o Hugo eller annan junior skulle levererat bättre över tid än Tikka o Teden om de fick förtroendet fullt ut.

Anton har inte fått spelarna på tåget. Har inte satt grunder som åligger en huvudtränare.

Antons prestige känns för stor.

Lyssnar han in spelarna?

Jag tror faktiskt vi skulle få se ett bättre LAG om spelartruppen låste in sig i ett rum utan Anton och kom överens om hur de vill spela. För just nu är inte många med på tåget…det är väl ganska uppenbart?

6 gillningar

Ja.

1 gillning

Gäller bara att välja rätt tränare så slipper vi denna bottenstrid gång på gång. Testa och se vet jag. Inga Monten och AB mer.

Tänk om Abbott inte fått in denna lyckade kvintett han lyckades med och om vi hade haft ett lika dåligt lag som tidigare år?

Vi hade varit lika avhängda som IKO förra säsongen med tanke på underprestationerna.

Fy fan… detta spel bär inte bara till kval det bär raka vägen ner i Allsvenskan för vilket lag ska HV vinna 4!!! matcher mot? Jag ser iaf inget men hoppas hoppas hoppas innerligt att jag har fel.

Förväntat resultat. Gör om gör rätt.

Inte sett matchen.
Mår helt enkelt bättre av att slippa eländet.

Rätt tydligt att Kero och Ang är typer som stämplar in och gör jobbet.
Resten, nja, tveksamt va?
AP20 har gett upp helt?

XG “säger” att det var match fram till 0-2. Sen, inte så mycket.

2 gillningar

Broc Little borta minst 4 veckor. Alltid en ljuspunkt i helvetet.

Avrundar man det skulle båda lagen ha gjort ungefär 2 mål när man tittar på xG totalt (ej EQ) om jag ser rätt på sajten

Typ 2,0 mål för HV och 2,2 mål för Malmö

Men HV gör 1 mål och de 4.

1 gillning

Taggade gubbar som precis ska ut inför ett fullsatt garden. Vill höra hög musik och lite jävla woho ropp när dom entrar arenan. Kom igen nu

Lagom tills kvalet så han och LHC kan köra över oss!

Men…vi är ju i princip lika avhängda ändå, trots lyckokvintetten.

Skulle jag väl ändå inte säga. Vi har ju fortfarande chansen att slippa Play Out och t o m nå slutspel… Såå dåliga har vi inte lyckats bli, som IKO.

Att vi ligger där vi ligger trots lyckokvintetten och ett mycket bättre lag än tidigare säsonger i övrigt säger allt.

Jaa du, CROHB, vi har gnabbats ett tag, men fan alltså. Jag tillhör väl de som har glaset halvfullt och försöker se möjligheter. Men med det här laget, och för all del, med de här tränarna så…det ser oerhört mörkt ut.

2 gillningar

Är väl det ett forum är till för. Jag ser också det du ser men jag tror inte det hade sett ut så med en annan coach. Laget är kasst nu men tror de kan prestera så mycket bättre med annan kompetent ledning.

Däremot tränartrojkan med AB i spetsen är tyvärr sämst i SHL och har ingen högre höjd. De håller inte, ingen av dem.

Så för mig är lösningen given. Jag tycker AB är sämre än vad Monten var då AB har mycket bättre förutsättningar.

2 gillningar

AB är den sämsta i HV71 historia. Med de resultat får han förlängt. Det är för fan tjänstefel av Björn!

2 gillningar

När man såg laguppställningen innan match blev man lite hoppfull när Tikka var 13e och Seppälä 7e.

Men det tog inte många sekunder och minuter innan man såg ryggtavlorna med #55 och #26 inne på isen. Låtsades bara Anton att han bänkade dessa? Sedan ska man ärligt säga att gårdagens förlust inte var dessa herrars fel, nu var det spelare som LaLeggia som verkar ha gett upp totalt de senaste matcherna.

Antingen sparar de sig till ett kval eller så vill de bara hålla sig skadefria till nästa säsong - i ett annat lag. Ang och LaLeggia till Linköping 2025/2026?

#26 kom väl inte in förens i andra? Förutom i ett BP?

Men jag håller med dig: ett värdelöst hanterande av laget, där extra-FW/B inte är något annat än en teknikalitet i laguppställningen. Det betyder inget vad gäller speltid (mer än att de räknas som bottenlirare).

1 gillning

Du kanske har rätt, jag var borta på kvällen och såg matchen i efterhand och spolade förbi pauser och powerbreak och blev bara mer och mer nedslagen så jag blandar nog ihop lite när respektive dök upp i några byten. Men jag fick intrycket att Anton inte använde dessa extra spelare på slutet av matchen för att avlasta eller för att få en förändring - nej de kom in då och då under stora delar av matchen och störde rytmen lite i respektive femma. Kanske jag bara är grinig så här dagen efter… :neutral_face:

Jag tror du har rätt. Man ser ingen struktur i hur han nyttjar kedjor/backpar/ och extraspelare. De bara rullar verkar det som.