Omgång 42: HV71 - Malmö Redhawks

Systemet™

1 gillning

Det är så det är varken mer eller mindre. sArg-gubbe gav i tråden AB vad jag tycker en lysande exempel på just detta.

Tillägg, för mig blir det att AB förlitar sig blint på systemet och att någon dag när solen står rätt kommer alla falla in i ramen. Ju fler matcher alla spelar desto närmare kommer vi den dagen. Där har kompetensen sin höjd, att se att det inte faller väl ut, det gör han inte.

2 gillningar

Om man är hockey-nörd är det rätt intressant att kolla på matchen i repris och sen försöka se allt som går fel i varje situation.

Pausa , kolla hur folk rör sig, var de markerar och inte när det blir dåliga situationer.

Vem som gör fel och vad man gör för fel som lag , o.s.v

Hoppas HV:s coach gör det också …

3 gillningar

Kolla då Malmös checking och försvar. Den ena efter andra Miffaren är hela tiden direkt på och checkar till nästa puckförare. Och det var 3-4 att ta sig igenom i försvaret. De kuggade i varandra fullständigt. HV var alltid sekunden sent in i varje situation.

1 gillning

Tack för tipset !

Jag brukar vara så fokuserad på HV:s spel & misstag så jag kan lätt missa sånt - så det var bra att du tog upp det .

Men det du tog upp är nog sånt Blomman & Co borde studera noga !

Ja så själva mycket stöd som de har fått så kan de fan ta lite skit också, men de ser väl inte verkligheten

AP har i mina ögon aldrig varit en spelare som bär ett lag. Snarare tvärtom. Väck

Håller med om tränarna. Jag har oerhört svårt att se stillman o Davidsson som tränare i nåt annat lag i shl

Får säga att det ändå gick se det vackra i Malmös spel. De var jävligt effektiva och spelade som ett lag. Fanns inget illa att säga om dem. Lagmaskin. Välsmort.

4 gillningar

Haha, kommer inte hända. Stillman har ju ändå varit ass länge men nu passerat bäst före. Davidsson är ju en gåta hur han hamnade där han hamnat, ett av lindboms värsta misstag när han körde över stackars nubben.

1 gillning

Jag imponeras varje gång Diabolics, älskar att komma in här och läsa era matchtrådar mycket för den poesi du levererar!

Fantastiskt snyggt gjort :smiley:

5 gillningar