Den här matchen är förlorad sen länge. Skit i den och se bara till att avsluta någorlunda snyggt utan att nån blir skadad eller avstängd. Det är en sån där kväll helt enkelt. Släpp skiten och gå vidare bara.
Ytterligare ett kvartsfinalsfiasko låter som en rätt bra deal i nuläget. ![]()
Tycker de kan ta bort C:et, har varit så extremt dåligt av honom på senaste…
Några av er borde ta ett par andetag och inte skriva av er frustration genom att förolämpa ledare i HV. Jag får deleta för mycket inlägg just nu.
Matchen förloras i Lillis matchning, liksom varför ska Persson spela hela tiden?
För man vinner matcher med grov göteborgska
Ja jag har aldrig riktigt sett kaptensämnet i honom, skulle vara att han är en jävel på att träna hårt då för en mer osynlig och anonym kapten har jag sällan skådat. Ogillar Joel Lundquist och Jimmie Erixson skarpt men dom har/hade ändå en jävla förmåga att kunna stå upp för sitt lag.
Undrar hur många gånger man ska skriva. " de är en så där kväll helt enkelt".
Mer regel än undantag när de gäller Hv.
Vi är ett bottenlag utan några som helst ambitioner. Så enkelt är de.
Han har alltid varit sån sen han var i div 2 i Nittorp. FD militär från Skövde, ni vet vill styra, synas och höras.
Spännande att Hv alltid är dåliga med Camara i laget. TOTALT urusel.
Spelar inte Filip Sandberg nästa match så kan man ju undra hur det är ställt med tränarstaben!
Finns det något annat lag där alla 4 kedjor är helt under isen samtidigt?
Men när man bygger ett lag där ingen kedja är med för att just gå i bräschen så blir det så här mellan varven.
Under Davidsson eran så hade man en kedja som gick i bräschen och ledde laget.
Men Hult envisas med att köra på 4 Volvo som puttrar på istället för en riktig spottkärra och 3 ”Toyota” som är billigare än en Volvo men håller hög klass.
Bara för att man tror en Volvo ska rulla på i vått och torrt! Urk jag kräks! Vem tror på att en Volvo 740 på racerbanan slår en Audi Quattro?
Hult tror nog det!
Vi slutar 9a och åker i Play-in, Hult, Lillis och Rahm är kvar.
Missar play-in 20/21, men ekonomin är stabil, så, Hult, Lillis , Rahm kvar.
Kommer fortsätta så här, längre och längre ned tills sponsorer fått nog eller vi är i allsvenskan.
Ser inget ljus alls.
Ser ingen förutom vi, världens bästa fans att det behövs stora förändringar???
Person nr 6 och Sundh 13 har inte rätt att va på isen, att bänka Sandberg och inte låta någon annan back spela måste va hjärnsläpp. Sådana misstag drar ner hela laget. Hela HV ur balans nu.
Helt enig
HVs värsta fiende i år är helt klart de själva. Växjö behöver bara ligga 5% över HVs kapacitet för att vinna ikväll.
Önerud med assisterande kan inte leda laget. Lillis och hans så kallade “spelidé” är sönderläst sen sen tre säsonger.
Om någon månad kommer de stå där, återigen, med golfklubborna i hand för att vinnarkulturen har försvunnit.
Topplagsambitioner my ass.
Tja, samtidigt har man också spelat många riktigt bra matcher denna säsongen och haft flera långa segerstråk. Men det är ju denna obegripliga ojämnhet med så otroligt långt avstånd mellan topp- och bottenprestation som åtminstone jag inte fattar ett skit av. Inget annat lag är så konsekvent i ojämnheten och detta också år efter år.
Edit: men ja, jag håller med om att HV är ett lag för nedre mitten. Inte botten, men nedre mitten 8-10 nånstans och det har jag skrivit inför de senaste 3 säsongerna.
Vi slutar 9a och åker i Play-in, Hult, Lillis och Rahm är kvar.
Missar play-in 20/21, men ekonomin är stabil, så, Hult, Lillis , Rahm kvar.Kommer fortsätta så här, längre och längre ned tills sponsorer fått nog eller vi är i allsvenskan.
Ser inget ljus alls.
Ser ingen förutom vi, världens bästa fans att det behövs stora förändringar???
Att de ser? JA. Bryr de sig? NEJ. De har ingen ambition att vinna längre. De trivs med långa sommarlov och pluss i kassan. Vinna och kämpa är inget för hv längre
Bergström utgår och Ikonen ersätter. Yes, nu vänder vi steken.
![]()
Kunde vart värre, de kunde satt Persson som forward i 1:a o i styrande i PP