Omgång 43: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

Roadtrippen för HV fortsätter med match mot FBK i
Karlstad. Hoppas att alla är redo och kan ge FBK
en match. Hoppas på 3 viktiga poäng och bra spel.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Åh håjaja åh håjaja hemskt vad det blir sura miner i Karlstad idag (imorgon)

Vinst & 3 färska poäng hämtas imorgon.
Färjestad har en en bättre smak, föredrar löfbergs före gevalia. Alltså borde färjestad passa bättre än brynäs… Åtminstone spelmässigt… :wink:

brakförlust :slight_smile:

Innan ville man knappt titta, sen blev det en uppryckning några matcher men nu har man ny ångest.
Fattar inte vad det är som gör att Önnerud missar så mycket både i pass, mottagning och närkamper. Skada montro?
Holmström och Kookonen vet jag inte va jag ska hoppas på längre, blandar och ger i varje byte. Axel fastnar 9 gånger av 10 vid sargen då han inte vågar ta genvägen eller omvägen, hur svårt kan de va?
Sen finns alltid de som har en bättre eller sämre dag men så har det alltid fungerat.
Och de mediokra som Christian Sandberg, mal på som Erik A.

Nycklar till seger:

1. Få igång målskyttet. Enskilt största svagheten hittills är oförmågan att göra mål i 5v5.
  2. Håll er på banan. Alldeles för mycket spel med en man mindre funkar inte i långa loppet.
  3. Ta kampen. Visa att ni vill och kan spela hockey en hel match.

0p idag och kvalet är antagligen oundvikligt. Både tiden och hoppet börjar rinna ut.

Kämpa HV, kämpa!

bara o hoppas vi kan klara av OIK eller lhc ikvalet, oik tror jag vi ha en chans lhc med little och ljung snart tillbaka är vi noig chanslösa mot

Färjestad ikväll alltså…
Hade jag spelat i FBK och hade haft chansen att spela ned en av de största rivalerna till allsvenskan, hade jag gett ALLT för att lyckas.
Måste vara mer inspirerande än att som Hv-spelare försöka hålla sig kvar.

Därför tror jag på förlust ikväll.

Om jag förstår tabellen korrekt, har vi inte längre allt i egna händer, utan måste förlita oss på att andra lag gör sitt?

Hur fan hamnade vi här?

inkompetent ledning är det enkla svaret

Rätt säker på vi slipper kval om vi vinner resterande matcher så visst har vi allt i egna händer fortfarande tycker jag.

de är inte realistiskt

När Lillis tog över skrev jag att det krävdes 2 poäng i snitt på hemmaplan och 1 poäng borta resterande omgångar för att vi skulle nå 61 poäng.

HV har sedan dess gått bättre på bortaplan och sämre hemma, men likväl har de samlat ihop de poäng man bör ha och tagit 14 poäng, helt i nivå med kalkylen.

Så HV har i mina ögon fortsatt goda chanser att nå 61 poäng. Sen är ju frågan om det räcker.

Mede Lillis Totalhockey så tvålar vi dit träsko med 6-2 idag.

Tror det blir tajtare än så, men hoppas du har rätt.

FBK är ju ett mysterium i år. Smyger med på åttonde plats och är varken topplag eller krislag. Men i Karlstad är man helt säkert inte särskilt nöjda. Men man hör förvånansvärt lite om det här i Värmland där livets bananskal placerade mig:-).

Väldigt oviss utgång på den här matchen. Det som talar för HV är att FBK förväntas föra matchen, samtidigt som laget inte har övertygat på ett sånt sätt att de äger något lag i serien. Är i grunden optimistiskt för HV de sista 10 matcherna och tror på 2-3 idag. Mest kanske för att FBK:s fokus är i mars medan vår tid är nu.

HV måste ställa motståndarmålvakterna på svårare prov

Mycket mer skymning framför mål (så föll senaste målet) - eller möjligen snabba sidledspass eller liknande.
(Inte massa oskymda skott i madrassen)

Kan vi inte skapa mer än 1 mål framåt så kommer vi inte vinna några matcher alls oavsett hur resten av spelet ser ut.

Mer desperation/vilja och mindre tankar/ångest …

Sen får vi hoppas att vi inte får mer än dubbelt så många utvisningsminuter som motståndarlaget som förra matchen (sa ju att vi skulle få det)

Nu har SHL-domarna börjat vädra blod - det gamla och en gång så kraftfulla HV-lejonet är dödligt sårat och SHL-domarna är nyfikna på vad som händer om de häller salt i såren :wink: (klubba upp i ansiktet på HV-spelare = ingen utvisning, på Brynäs-spelare = 2+2 )

Nybeck petad idag och in går Törngren. Tkr att Önerud kanske borde fått stå över en match istället.

Önerud och Holmström skulle stått över för längesen.

Tycker det är jättekonstigt hur man kan peta nybeck som ofta skapar chanser åt andra spelare, som målsumparn holmström…

Hade velat se Wennlund ihop med Nybeck och Törngren, säger kan Holmström vila.