Omgång 43: HV71 - Skellefteå AIK

wohooooo!!! :mrgreen:

Mycket bra!!!

Tack HV!!! :smiley:

Hade jag inte vetat om tabelläget så skulle jag nog trott det varit HV som låg först och SAIK 10:a

Förbannat underbar match!!!

Gött! Skellet är ju riktigt bleka men vi gör en bra match. Arbetsro+arbetsvilja=arbetsseger.

Hoppas SAIK tar LHC på torsdag. :slight_smile:

// JV

Förvånad, imponerad och glad! Wow!

GÖTT! Känns som alla har bra inställning i matchen. Petrasek och Johansson börjar se bättre ut nu me. Christensen, Fiala och Brithén är ju en riktigt bra kedja med, gött med två bra kedjor!

Hoppas SAIK hittar ur sin törnrosa-sömn å spöar LHC. Det vore riktigt nice. Hoppas Modo losar straffarna nu.

Man blir ju bara så glad. Tre nya HV poäng yes yes yes.

En fantastisk och underbar seger som kommer att göra laget mycket gott på flera olika sätt! Nu pressar HV lagen framför, för att inte tala om lagen bakom, rejält att vinna sina kommande matcher!

Sen måste jag också säga att Bendelins analys av både matchen och läget HV befinner sig i i stort är klockren! Skönt att höra för det tyder ju på att åtminstone någon i organisationen lever i verkligheten!

Att tycka att HV vann för att SAIK var dåliga är att göra det enkelt för sig. HV spelade stabilt och tillät inte mycket. Och det man var tvungna att släppa till räddade i regel Wesslau på ett tryggt och bra sätt. Visst - SAIK gjorde inte sin bästa match, men det var i huvudsak inte därför dom förlorade. Det var för att HV var bättre!

Bra jobbat HV!!!

Känns mer och mer att spelet börjar stämma för de flesta (även Wessla) och att man vågar framåt. Fiala blandar och ger naturligtvis, några krav där kan man inte ha nu direkt. Spelare som #73/#22 har höjt sig nämnvärt på sista tiden och spelar riktigt bra just nu.
Frågan är vad som hänt med Elias Fälth, maken till anonym dom senaste matcherna nu.

Han har en seg förkylning i kroppen som inte verkar ge vika. Om det är en faktor för de tama spelet, vet jag dock inte.

Precis, Fälth har talat om en efterhängsen förkylning på twitter. Så jag hoppas han kommer att lyfta sig. Tycker nog även att F just nuantenberg kan höja sig ett snäpp. Men att Johansson och Petrasek har höjt sig är oerhört viktigt. Och det är ju rejäl islossning i offensiven. När Jämtin är tillbaka kan detta bli ett MYCKET svårslaget lag! :slight_smile:

Rapporterna från vårt möte idag med Eklund talar dock för att Jämtin inte kommer tillbaka på ett tag :frowning:

Riktigt skön seger! Ska kanske fortsätta tippa på att HV71 torskar, då verkar det gå bra! :slight_smile:
Tycker man spelade riktigt bra (även om SAIK stundtals spelade ganska dåligt).
Man verkar ha fått tillbaka självförtroendet, vilket är riktigt viktigt inför slutspurten.

Bara 5p upp till en 7e plats och 13p ner!

Kanon, skönt att Bendelin och Olsson tog över.

Bara det att de tog fram Fiala är värt bytet men nu sitter spelet också !

Suveränt boxplay mot serieledarna.

Den enda i Jönköping som vill byta tillbaka är väl Crazy ( och han vill väl peta Fiala också ) :wink:

En situation mot slutet ser lite misstänkt ut. Holzapfels tackling på Oscar Möller ser inte juste ut. Ser ut som en armbågstackling och det ligger nog i farans riktning att detta är något som kan komma att anmälas i efterhand…

Ja dom tog upp det i hockeystudion på C MORE SPORT med Wikegård. Han sa att det osar avstängning där. Jag tycker det ser ut som att det är kupan på axelskyddet som träffar, snarare än armbågen. Men den träffar huvudet i vilket fall som helst och det kändes onödigt. Hoppas Möller är OK.

Uppmärksammade också den. Så jävla onödig grej.

Visst ser det bra ut nu. Men i början innan bendelin kom tillbaka kan du inte heller varit nöjd.

Såg matchen på plats, är i ngn form av glädjerus :slight_smile:

Kan inte låta bli att retas med Crazy lite med tanke på hur negativ han varit mot nya tränarna hela tiden, :slight_smile:

Men jag ville byta långt innan bytet blev av och nu tycker jag det ser bra ut på alla sätt egentligen !