Omgång 43: HV71 - Skellefteå AIK

Vad jag minns så hade vi en trend på ca tio matcher i november då vi tog många poäng och spelade väldigt bra med Dahlen sen föll vi ihop igen, denna trend ser likadant ut. Jag hoppas dock att denna gången så håller vi hela vägen och inte klappar ihop.

Och tro mig, jag blir överlycklig om det visar sig att jag hade fel och att det bara var tränarens fel och inte killarna i laget för då kommer vi ju vinna mer matcher :smiley:

Peta Fiala vet jag dock inte vad du fått ifrån men jag tycker det är mycket hype kring killen. Och mycket beror väl på att han är just 17 år och för att vara 17 är han ju helt otroligt bra och hade han varit 25 så hade han “bara varit väldigt bra” så att säga. Däremot tycker jag att det var fel att ge honom pris som matchens spelare förra matchen då Christensen gjorde tre mål….Inget emot Fiala där men ett hattrick är ett hattrick.

Bra match idag… Kändes väldigt disciplinerat å fint. Kan ju tycka att man borde utnyttjat sitt 4 min PP i slutet bättre men har full förståelse för att man vill använda den tiden till att spela av matchen.

Kul att se Rajala tillbaka, Christensen är fantastisk och Johansson gjorde en riktigt fin insats.
Roligast idag va nog ändå att se Liket spela. Som han kämpade och slet, helt otroligt vilka lungor karln lär ha.

Fiala. Oh la la. Köng.

Over and out.

Bra att du tog det på rätt sätt Crazy, inget illa ment.

Helt säker kan man aldrig vara, men just detta med Fiala som grädde på moset gör att det känns mycket bättre, vilken talang !

Han gjorde bara två ju

stats.swehockey.se/Game/Events/168550

Vad fan har jag fått tre ifrån??? Har så för mig att han gjorde hattrick, har något mål ändrats eller så? Måste titta på matchen igen.
Men två och en ass duger dock för mig :wink:

matsqq—hur lugnt som helst, vi vill ju alla att hv ska vinna :slight_smile:

Tror Ted fick ett som Erik gjorde :wink:

Brithén styrde inte Petraseks skott mot Brynäs, inte Christensen.

Kul att se laget idag. Känns som vi gör gedigna insatser nu match efter match, med en plump i protokollet mot Brynäs i tredje perioden. Extra kul att en kedja till har vaknat och att vi vips har två kedjor som kan producera, och två som gnuggar på riktigt bra. Gillade också Liket i denna matchen, han är alltid där och gör jobbet!

Kollade inte Holzapfels tackling nu på CSports, ingen schysst tackling. Lär bli avstängning, fult i mina ögon.

3 sköna poäng och framförallt tycker jag att defensiven såg klasser bättre ut än den gjort i princip hela säsongen, känns som vågar vårda pucken mer även i trånga pressade situationer och lyckas hålla dem mestadels på utsidan även om det ibland lite onödiga lägen för SAIK.
Återigen är det Fiala som är så extremt spelintelligent, lyckas nästan alltid konsten att få två motståndare mot sig och vända upp pucken till en ensam HV-back som kan skjuta omarkerat. Blir alltid lika imponerad av honom och han har verkligen lyft Christensen och Brithén.
20p på 3 matcher nu för andrakedjan!. Snacka om kemi :wink:
Fint oxå se Rajala i sin comeback och leverera 1+1.

Om Örebro torskar mot Lule på torsdag så vågar jag nästan blåsa kvalseriefaran över. Då måste Örebro ta in 13 P på lika många omgångar. De måste alltså vinna fem matcher mer än hv - på tretton omgångar. Har mycket mycket svårt att se att de kan klara det.

Och ersättaren “glimt” när Eklund svarade, Kevin Fiala.
VILKEN LIRARE :sunglasses:

Riktigt kul att se matchen, hela laget gör det bra.
Tränarnas taktik att hela laget ska vara med ser ut att vara en lyckad satsning.

Bättre defensiv/ styrspel redan i offensiv zon gör det svårt för motståndaren att få ett ordnat anfallsspel.

Alla spelare förtjänar beröm enligt mig.

Jobbigt att vänta till FBK på Tors

Spelade in matchen och såg den “live” inatt. Ganska skönt att spola förbi pauserna. :wink:

Galet skön vinst och jag skulle vilja säga att HV gjorde sin bästa match för säsongen igår. Självförtroendet som i princip alla visade upp igår har inte funnits där tidigare.

Raderade precis resten av texten då jag är rädd för att jinxa det…

Nja, att vi spelade bra vet i fan om man kan hålla med om. I enstaka matcher, som någon mot Färjestad, visst, men generellt vann vi trots att vi spelade ganska dåligt. Nu vinner vi dock för att vi spelar bra.

JP-femman

5- Toni Rajala
Var tillbaka med besked efter handledsskadan och tog två poäng, ett mål och en assist.
4- Kevin Fiala
En frisk fläkt som är stekhet på isen.
3- Erik Christensen
Har hittat helt rätt tillsammans med Fiala och Brithén.
2- Ted Brithén
Spelade vasst och gjorde både mål och assist.
1- Gustaf Wesslau
Plockade en hel del puckar och höll undan, stod för en stabil insats mot serieledarna.