Omgång 43: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Ny match i SHL för HV71 nu mot LHC. Nu gäller det
att tagga till ordentligt för HV71 och få med sig tre
poäng mot LHC som ligger lite före HV i tabellen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Spelar PW blir det torsk.

Spelar Åhman blir det vinst.

Nä inge bra kännsla idag, tror vi blir totalt utspelade idag. Förlust med 5-2. Våra 2 mål görs i tredje då LHC redan lagt av och spelar av matchen.

Sista chansen att hänga på topp 6 idag! Vid förlust blir det med största sannolikhet Play in. Kämpa håve!!!

Det kommer att bli 5-1 till något av lagen, för det blir det ju är de här lagen möts. Hoppas verkligen det blir HV! Annars blir det väldigt svårt att nå topp 6.

Kom igen, HV!

Det blir vinst för Åhman står… :sunglasses:

Och 17 årige Victor Östman är andramålis
mot LHC.

Kan inte med ord förklara hur mycket jag ogillar LHC.
De lyckas ALLTID ha 2-3 spelare som kan avgöra en match på egen hand. Och de har haft ett mentalt övertag på HV i flera år nu känns de som.
Nää, förlorar vi matchen så blir jag knäckt, vinner vi matchen så känns det som ett SM-guld.

Edit: PW är tydligen skadad och missar matchen enligt Twitter

Idag blir de kross. mohahahah

Wow…1 minut…

Told you nu rasar se

Raset är ett faktum…HV förnedras i Linköping

Titta på back uppställningen… Någon som är förvånad? Hult möjligtvis… Agera för fan in med back igår!!

Det var det det.

Man skämmer ut sig. Försvarsspel? Vad är det?

Vafan är det som händer?! :cry:

Det lär inte räcka, HV måste få en en förstakeeper och ngn som kan göra mål också. Det går inte att vara dumsnål nu.

Ne men fortsätt o tro att denna trupp ska räcka att ta oss långt i slutspel!

då kan man ju göra något annat vettigt idag istället, det här vill man ju inte se

Trodde matchen började 1600. Jaja. Lika bra. Åhman tabbat sig eller är det backarnas fel? Vet ju vad svaret skulle vara om PW hade stått men förväntar mig annat svar nu.

Kom igen, HV!!

Hej play-in och tidigt sommarlov. Återigen, HV har inte vänt en enda match till seger vid underläge efter första perioden.