Omgång 44: HV71 - Skellefteå AIK

[size=150]HV71 - Skellefteå AIK[/size]

Hemmamatch igen och Skellefteå står för motståndet
på torsdagskvällen. Dags att vinna en hemmamatch
igen efter torsken mot DIF.

Lillis inför match: hv71.se/article/e0azakli3-3 … atchveckan

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Såg matchen mot LHC, SAIK var effektiva och spelade ut dom. Hoppas de tar det lite lugnare mot HV. Kan de kanske va lite varannan dag för dom som det brukar va för HV.

SAIK formstarka och spelet klaffar. HV:s spel däremot går i osynk, samtidigt som våra nyförvärv kommit in i HV-dvalan, efter några matcher fulla av energi. HV brukar har svårt för SAIK, så mycket som talar emot poäng ikväll. Just därför tror jag på det ikväll.

Enligt uppgifter har man just klivit ur en tyngre träningsperiod. Något som skulle kunna förklara energilösheten de senaste matcherna. När man nu trappar ner intensiteten lär vi kunna stå desto starkare sista återstående matcherna nu. Högt spelat, återstår att se om det var bra, eller dåligt chansat. Viktigt att Martinsson, Wedin och Murray är tillbaka.

Och Macce; Du är kung med dina fina matchtrådar! Match utan macce:s matchtrådar är som min chokladpudding jag just nu håvar i mig - utan grädde - knappt värt att äta. Dålig metafor jag vet, men med detta sagt, tusen tack macce för ditt arbete! :smiley:

Jag vill bara lägga mig i fosterställning och gråta. JAG VILL INTE!!

Tusen tack Quila! :slight_smile:

Play in är mer eller mindre kört. Ska till ett mirakel för att vi ska gå dit.

Vid förlust idag pekar det mesta mot kval med LHC.

Självklart hoppas jag på vinst. Brynäs och Malmö räknar jag bort, men med lite flyt, flax och skicklighet ska vi kunna hålla Oskarshamn och LHC bakom oss. Så HV har fortfarande chansen. Det gäller bara att man tar den ikväll.

Med det sagt. En förlust skulle också kunna bli lite skönt för ens mentala hälsa. Då kan jag sluta hoppas och börja foka till 100 procent på kval och förbereda mig inför de två värsta veckorna i ens supporterliv…

Ja låter logiskt att man tappar fart efter en intensiv träningsperiod. Vi har fått betala för det nu med tre svagare insatser, men förhoppningsvis är att vi får betalt framöver när energin kommer tillbaks. Kan vara ett vinnande drag om vi hamnar i kval, likväl som slutspel.

Kvällens match blir tuff. Vi kommer bli hårt straffade om vi gör misstag eller drar på oss utvisningar. Därför krävs 100% fokus på uppgiften (att käka puck) så kan vi få med oss poäng. Jag tror därför matchen kommer bli målsnål och troligen avgörs i sudden, igen.

Intressant att se vem Lillis väljer i mål.

Med Hugo har Lillis HV tagit 2 av 12 poäng.
Med Gunnar har Lillis HV tagit 13 av 21 poäng.

Inga större förhoppningar inför kvällens match, Saik ser för stunden ut som ett finallag.
Får väl se hur länge HV orkar med Saiks fart ikväll. :neutral_face:

SAIK är ju otroligt snabba på skridskorna och jag tror att det blir viktigt att hela tiden vara på insidan i försvaret .

Låt dem skjuta utifrån och kontra.

Sen försöker SAIK ofta att byta in nya spelare medan de cirklar runt i anfallszon och på så sätt få in fräscha fötter och trötta ut motståndarna.,

Hoppas Lillis har motmedel idag och att han är uppmärksam på att ta timeout när det behövs …

Andra perioden lär bli avgörande där SAIK inte får bita sig fast i anfallszon, så som t.ex. FBK gjorde senast.
Jag tror vi ska kunna stå upp i period 1 och 3, men tvåan, det är där jag blir orolig.

Med den form SAIK är i och det vi har visat upp under säsongen så ska det inte kunna bli vinst idag. Därmed intar jag tv-soffan med ganska avslappnad känsla. Det kan bara bli positiva överraskningar. Skönt!

Skellefteå har tagit 8 poäng på de fem senaste. HV har tagit 7 poäng.

Så det är ju ingen superform vi snackar om.

Större under har skett. Jag tror på 3 poäng efter en idot utvisning av SAIK där HV får en kanonstart med 2 tidiga mål under ett 5-minuters långt PP. Ska vi ha någon chans måste oavsett målvakt stäppa upp och står på huvudet nästan varje match. Vill inte se tavlor som liknar Mona Lisa varje match!

3 enkla idag. Siikonen hänger 2!

ZAIK såg otäckt bra ut mot Linköping tyckte jag. Väldig fart på rören och spelglädje.

Om de spelar så - då får HV vara glada om det blir några poäng alls …

Hitta tillbaka till det spel som krävdes för 3p innan uppehållet.
Ödmjukhet och respekt för varandra på isen.
Alla ger precis allt och lite till. Vi kan inte åka runt och tro att någon annan ska göra det.
Första bytet sätter agendan och här måste man visa attityd för att andra ska ta efter.

SAIK insats mot LHC är sådan hockey jag önskade Hv spelade. Positionsbyte och distinkta pass på blad samt en jävla fart.
Vi kan spela hockey men har denna säsong mäktat med få matcher där vi klarar det under 60min.
Dåligt tränade eller respektlösa mot varandra och motståndet?

Glöm allt vad play in heter och rädda det som räddas kan måste gå före allt annat snack om att alla andra lag skulle vara livrädda att möta oss i slutspel. Varför skulle man det när vi knappt har visat något denna säsong. Fokus på rätt saker tack!

Gunnars säsong måste ju vara över pga skada. Eller? För hur kan man ställa Hugo med fem förluster i ryggen under föreningens viktigaste period någonsin?

Sen tycker jag Lillis är väldigt feg som tar den lätta utvägen att bänka zion. Tycker han varit hästlängder bättre än kookonen.