Jag vill bara se att det finns glädje att spela hockey i HV igen, vare sig det är i SHL eller hockeyallsvenskan. Detta är inte värdigt våran logga och våran arena vid Vätterns sydspets.
De ansvariga måste bort, från styrelse ner till ledning, och om degradering är det som krävs, så kommer jag stötta laget oavsett.
Varför matchas förstakedjan mot Wedin och gänget? Stäng ner dem istället och ge förstakedjan mer speltid mot en defensivare kedjan. De förlorar just nu den duellen…
HV kanske snackar om slutspel och har satt målet till plats 10 osv.
Men det är ju uppenbart att det bara är snack. Man har gett upp. Man är helt nedbrutna.
Ju mer det har dragit ihop sig desto sämre spelar laget, både som enskilda spelare i enskilda situationer och som lag sett till system.
Alla hänger med huvudet. Alla har något tomt i blicken. Alla inser att det inte kommer någon push.
Frågan är bara om man kan komma tillbaka till nånting att tro på till kvalet. Tyvärr är jag skeptisk. Det känns mycket tveksamt att detta gäng helt plötsligt skulle skaka av sig otrygghetsmanteln och bara gå ut och köra.
För det ser uppgivet ut på alla sätt. Och frågan är om det inte är ännu mer uppgivet nu än det var 20/21.
Matchas? Lindbom rullar på fast kedjeschema. Finns uppsikat på vägen i omklädningsrummet. Har iofs gett resultat i att det var längesen vi tog en klassisk 6 man på isen-utvisning.
Jag tror faktiskt det i detta läget. Utan att ha kollat så skulle jag tro att HV har bättre statistik när han varit borta. Just nu tillför han nada iaf.
Annars har det mest varit som att se en stor tankbåt på väg mot grundstötning från 2013 och framåt. Man ser vart det är på väg, men det är omöjligt att gira i tid. Styrman och kapten berusade.