Omgång 44: HV71 - Timrå IK

HV måste vara SHL:s minst underhållande lag. Det är så otroligt dåligt och tråkigt rakt igenom. Man missar mål, man skjuter på benskydd, man dumpar puck, man kan knappt få till ett ordnat passningsspel. Och allt detta i ett lååångsamt tempo.

Urtråkigt.

7 gillningar

Tamefan det sämsta jag sett. Avgå samtliga.

3 gillningar

Så du menar att Hansson löser biffen genom att ta avslutet själv? :wink:

Lindbom och Kenth måste få sparken, återanställas omg och därefter sparkas igen.

1 gillning

VI ÄR SÅÅÅÅÅ DÅÅÅÅÅÅÅÅLIGA

1 gillning

Nej.

HV fixar inte det här.

En kväll som så många andra. Man har det i egna händer sett till övriga resultat, men då presterar man som sämst. Det är logiskt.

Jag längtar till det är över. Både matchen och säsongen. Det här är inte njutbart. Det är ingen glädje. Det är inget hjärta. Det är ingenting längre. Förutom ett haveri av episka proportioner.

7 gillningar

Hade inga förväntningar på Sissons, tyckte och tycker att han är en allsvensk Nardella

Nej, men jag menar att det är ett försök värt lika mycket som att ge chansen till publikfavoriten.

Nubben sparkar Lindbom.

Lindbom går tillbaka som KD.

Lindbom sparkar Nubben.

Nubben blir HC?

4 gillningar

Nubben har lyckats.

Metod 2.0 göra HV sämre än TIK

1 gillning

Sissons är iaf nöjd med både sin egen och lagets insats. En riktig kravställare vi har värvat.

Lämna Wo resten av säsongen och försök fokusera på det där jävla kvalet. Fan, det här kommer gå käpprätt åt helvete.

Ortio står vad hade ni förväntat er. Hv gör nog ett mål till iaf, men Ortio släpper ju 4 så det blir förlust tyvärr.

En och annan gammal HV-spelare i Timrå. Och vice versa.

Det är inte sällan som tanken slår mig att nubben är undercover i HV enbart för att hålla Timrå kvar i SHL

4 gillningar

Skulle det teoretiskt kunna bli så att de har mandat att sparka varandra :smile:

Ta det lite lugnt nu. Drick en ölbärs eller två nu i pausen. Vi vänder detta i tredje och får fira med en virre sen.

1 gillning

Ortio kan man fan aldrig lita på. Sämst!

Jag tänker på den australiensiska skridskoåkaren som vann OS-guld.

Han var sämre än allt och alla, men lyckades ändå vinna för att hans motståndare föll och klantade sig.

Jag tänker att något liknande måste ske för HV:s del. För man kommer aldrig fixa nytt kontrakt på eget grepp. Alla andra måste falla medan HV har lite flyt och lyckas hålla sig på benen.

4 gillningar

:joy: