Omgång 44: HV71 - Timrå IK

Det stämmer att ledarskapet inte var helt balanserat. Men det var bara en liten del i det stora hela. Det var många saker som ledde till det resultat som blev då.

För faktum är ju att Rahm har bara varit HC i 0,75 säsong. Och det gick mycket dåligt. Alla andra säsonger har han varit ass. Då har det gått bra.

1 gillning

Tycker dichow har ingivit mer lugn än Ortio kunnat. Nej det är inte bara målvakten, men det är onekligen en mycket viktig position… Utan att ha en vettig målvakt som kan ge chans till poäng så är det dödsfött.

5 gillningar

Men varför förlorade HV senast om nu Dichow är en så duktig målvakt?

Den som på riktigt tror att Hv kommer klara ett kval mot Oskarshamn med denna målvakt, denna coach och dessa in i helvetes dåliga forwards som knappt vet var målet sitter. Dessutom ett Oskarshamn som bygger om, bygger nytt spel inför kvalet och har ställt in sig på kvalet en lång tid.

Ja tror man på det. Då kan man lika gärna börja tro på tomten igen.

Som du säger, så har vi inte fått så många matcher med dichow, så som du säger, kan man ju inte bedömma fall han är vettig eller inte?

Precis! Men även tränartrion är ju odugliga…

5 gillningar

Därför att det borde vara nästintill omöjligt att en professionell ishockeymålvakt skulle vara uslare än Ortio. Allting tyder på att Dichow är det bättre valet sett till den historik vi har att gå på och jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan ställa Ortio i den här matchen.

6 gillningar

Dichow behöver bara bevisa att han är den näst sämsta målvakten i ligan.

Dichow fick säkert lämna Frölunda för att de fick in en bättre men det spelar ingen roll. Faktum kvarstår att även om Dichow inte är någon supermålvakt så har han väldigt mycket bättre siffror än Ortio. Han släpper in väldigt mycket färre mål han ska ta än Ortio.

Dichow har sen han kom till HV gjort nästan enbart solida och trygga insatser. Han har någon match där han var sådär men överlag har han varit helt ok.

Linus Söderström var inte heller helt önskad av sin förra klubb när han kom till HV så det argumentet håller inte helt.

2 gillningar

Haha :joy:

Det sitter i väggarna. Det är högre upp i leden problemen ligger. Bara naivt att tro att det är tränarens fel. Oavsett vilken tränare som tex hade tränat Färjestad, Växjö eller Skellefteå i år hade lyckats. De matcher som HV förlorat denna säsong har oftast inte med problem där och då att göra, dessa saker borde man arbetat med på vårsäsongen och det har HV inte gjort. De har tagit genvägar de senaste åren, i precis ALLT.

Ja. Så ofattbart ohärligt.

Som jag brukar säga - HV har blivit the Perfect Shitstorm. Ingenting blir rätt. Ingenting blir bra.

2 gillningar

Tycker det fattas beslutsamhet och tydlighet. Man kör på, snurrar lite osv. Men känns som det mest går på känsla. Varje situation uppstår i stunden istället för att va gjord med tanke och uppbyggnad. Ett gäng individualister som spelar mer eller mindre. Sen kan det blixtra till ibland och det finns nån tanke bakom nåt.

Medan övriga lag spelar sådär, lite halvlojt, så kan dom ändå hitta nåt, hitta en, två, tre passningar som går på blad, i fart, och vips är HV borta. Man vet ändå vart man har varandra. I HV är alla överallt och ingenstans.

3 gillningar

Här på forum är väl inte det nån hemlighet
Hoppas jag….
Sen hur det tas uppåt
Samt med feta löner
Ja det är väl det som kommit fram
Eller vad?
Om man kollar på nuläget

Jag är helt enig med att HV har stora problem med mycket annat än bara tränarna. Men att mena att tränarna inte är problemet, eller en del av problemet, ja det är naivt om något!

Tränarna anställs ju av andra i organisationen. Om dessa andra då är problemet, skulle det då innebära att de trots det skulle kunna välja rätt tränare? Inte alls, enligt mig.

Tränarna gör det de kan, men är sällan rätt för föreningen i den situationen föreningen är i varje given situation en ny tränare tillsätts. Varför tror du annars att HV är föreningen som sparkat näst flest tränare? Man har ju tvingats sparka tränarna, eftersom de aldrig borde ha anställts till att börja med! Och har dessa sparkade tränare gjort ett bra jobb? Har dessa sparkade tränare gjort ett bra jobb på samma nivå nån annanstans efter att de fått sparken i HV?

3 gillningar

Hävdar snarare att problemen finns i alla led.

2 gillningar

Allt hänger givetvis inte på målvakten men det är ju en viktig position.
Ortios spel generellt inger ju inget lugn till försvaret över huvud taget.

Du sa tidigare att Dichow har spelat för få matcher för bedömas. Sant.
Däremot har Ortio spelat mer än nog matcher för spela sig själv ur laget.

Tror folk känner att det inte kan bli mycket sämre med Dichow och statistiken där Ortio ligger toksist stödjer ju det.

6 gillningar

Wennerholm sågar HV. Nu vänder det.

7 gillningar

“Skulle HV71 hamna på kvalplats kan jag omöjligt se att de förlora i väst av sju mot Oskarshamn
Men det är inte bra för nerverna.” - Wennerholm

Såatte ahhh… gött…

1 gillning

POSITIVT

• Jag var på en konsert i stället för att se matchen. Konserten var bra.

NEGATIVT

• HV förlorade.
11 gillningar

Vilken konsert?