Ja det blir nog fan Hv- örebro tillslut i kvalet
Man får vara glad idag över att Leksand vann. Men tror tyvärr att det blir dem som skickar ner oss till Allsvenskan.
Leksands spel skrämmer inte. Men det gör deras målvakter. Och med tanke på våra erfarenheter av kvalspel så vet vi hur stor och avgörande roll målvakterna spelar. Och nu har Leksand två.
3-0 Leksand det trodde jag faktiskt aldrig. Men stort tack till det!
Tur för oss när vi hade så otur med en dålig andra period.
Vår enda rädddning är att undvika kval.
Således kan vi imte räddas.
Nästa år spelar vi i allsvenskan..
Var så säkra och kom ihåg vad jag skrev.
HV vägrar gå om och Örebro vägrar dra ifrån…har vi nån match kvar mot dom så lär väl den oundvikliga straffläggningen aldrig ta slut.
Kapten föredrar att jaga. Snart är jakten på HA över.
BÄST PÅ BANAN (
)
Rösta på din favorit i matchen HV71 - Fisklunda (omgång 45).
Vi sammanställer sedan antal
och delar ut ett pris efter säsongen, till den spelare som får flest ![]()
- Felix Sandström
- Niklas Hansson
- Justin Kloos
- Linus Lindström
- Hugo Fransson
- Olle Alsing
- Riley Woods
- Andreas Borgman
- Lukas Rousek
- Jonathan Ang
- Santari Hatakka
- Hugo pettersson
- Axel Rindell
- Nikola Pasic
- Mattias Tedenby
- Joona Louto
- Karl Annborn
- Oscar Stål Lyrenäs
- Hampus Eriksson
- Victor Laz
- WIN
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Matcherna kommer tätt nu och det är inte läge att deppa ihop eller komma med avgångskrav. Vi har en hyfsad chans att undvika kval och den ska vi ta. In med Dichow så vänder vi det här.
Som resten av hela denna och förra säsongen.
Suck.
Tittade igenom misstagen vid målen som HV släppte
0-1 Borgman väldigt vilse i egen zon och gör 0 nytta
1-2 inget tydligt fel
1-3 Ang:s dåliga pass bäddade för detta mål
1-4 Denna ligger nog mest på en kombination av ett dåligt byte samt att Felix kunnat ta pucken, den kan han ta när passningsvägen med största säkerhet är borta
1-5 Franssons dåliga nedlägg rakt till Frölunda-spelare
Fransson gjorde ingen bra match, Hansson var tveksam, Ang en av sina sämre matcher- men han kan ju inte alltid vara den som räddar laget,
Jag gillar inte en kedja med 24,23, och 71 mot så bra motstånd, blir man nedtryckt mot ett lag av Frölundas kaliber så är det lite som hög SHL-klass vs HA
Borgman ser ibland väldigt bra ut i perioder när han driver pucken, men när man summerar allting så är det ofta lika mycket negativt som positivt
Mitt problem med Ang är att det är så antingen eller. Antingen avgör han matchen till HVs fördel, eller så är han med och gör saker som gör att HV tappar matchen. Det hade varit bättre om han bara var osynlig när han gör sina sämre matcher. Nu är han synlig fast av fel anledning.
Om man jämför med AP, som många gör eftersom vissa tycker att man inte ska kritisera vissa spelare, så är iaf min bild av AP att han inte gjorde dessa hutlösa misstag bakåt gång på gång. Han bidrog framåt eller var osynlig. En klart bättre variant, enligt mig.
Jag har påtalat detta tidigare. När hela laget gör en dålig prestation så är Ang en av dom sämst på isen. Han försöker överprestera och göra det omöjliga vilket straffar sig.
Sandström förlora matchen åt oss bara att tacka den gubben
Är detta ett skämt eller? ![]()
Öh? Jag tror inte det spelat ngn roll vem som stått i HVs mål, det hade blivit torsk ändå.
Nej med Hellebuyck hade vi vunnit lätt
Nej, gör man bara ett mål framåt så vinner man inte lätt, det vet du också
Scrolla upp en bit i Felix-tråden så ser ni att detta är hans grej. Lägg ingen mer energi på detta.