Jämför du Sandström med världens bästa målvakt? ![]()
Sett det…
Det var allt en och annan idiotpass och dåligt hemjobb även på AP när det inte stämde som gjorde att vi tappade en och annan match. Någonstans i AP tråden (eller om det var i en matchtråd) minns jag hatt jag beskrivit ett helt värdelöst värdelöst byte av AP. Inget hem jobb, sprätte chanspuckar och åkte heller inte och bytte när chanserna gavs. Det kostade oss ett mål. Men känslan jag har är att det är oftare och mer på Ang.
Jag har faktiskt lite kontakt genom vänskap med Petteri Rimpinen en spelare som man gärna hade värvat enligt mig.
Så du kan gnälla på honom också då eller?
Så är det naturligtvis att alla sprätter puckar och slår dåliga pass ibland. Men vissa oftare än andra. Jag kommer inte att komma ihåg AP för det. Men jag kommer komma ihåg Ang för det.
Nu såg jag inte matchen, men varför kommer det inte en timeout från HV när raset manifesterat sig i två mål på så kort tid i den onda andraperioden som bara HV verkar tvingas spela? Eller tre? Var det mitt i pizzabeställningen?
Och ingen på isen som tar tag i det heller?
Alltså utan att raljera. Vad göra när man inte har en plan-b? Jag “tror” jag ser en Anton som upplever att saker faktiskt är rätt bra men att det är otur att det drabbar oss i en andra period. Denna gång föll det på oss och inte motståndaren. När det sedan trillar in ytligare 2 mål ja då har Anton tröttnat, då måste han skärpa tonen.
Om ingen tagit tag i det tidigare under säsongen? Vem skulle tagit tag i saken där och då?
Jag har tröttnat på Anton.
Det är svårt att ta en timeout när man får en blackout.
Det enda rätta Anton gjorde var att ställa in Lassi i period 3.