Omgång 45: HV71 - Frölunda HC

Varför det? Båda är ju lika dåliga. Ge en junior chansen istället.

Jag hoppas innerligt att jag får äta upp detta, men vad i helvete är det för andrakedja?

1 gillning

Jag gillar detta! Visar att namnet på framsidan är betyder jävligt mycket mer än namnet där bak!

Spännande första kedja!

1 gillning

Haha ja. Lindbom sa ju att Brännström och Lindbäck va så bra sist så dom flyttas upp :joy:

Spännande ändå att det fanns en permutation på laguppställningen där ingen tidigare, någonsin, spelat i samma kedja som någon annan där.

Ett matematiskt under. Fermats omöjliga teorem.

9 gillningar

Måns är ju SHL:s bästa powerforward så det blir nog åka av :roll_eyes:

Laguppställningen kanske bara är dimridåer?

1 gillning

Kom igen nu Hv nu jävlar bara kör vi mot ytterligare en förlust.

Eftersom vi var bättre än både Skellefteå och Timrå vaskar vi om helt i kedjorna. Låter logiskt.

1 gillning

Ser spännande ut! Ser ut som ett helt nytt lag.

Det stora problemet just nu är att trenden på Dichows målvaktsspel är nedåtgående. Ortios spel lämnar jag utan vidare kommentarer.

Dichow mot Lasse J enligt Bibic. Strålman tycker Hv spelat bra mot slutet, Andre P verkar missa många matcher, kanske resten av säsongen.

Strålman i intervjun förklarar allt. Bedrövligt

Problemet är att Dichow inte får chansen flera matcher i rad.

1 gillning

Noterar att Strålman undviker ögonkontakt då han vet han ljuger

:joy: :joy: :joy:

Första ser ju lite spännande ut, hoppas att det blir ett litet lyft för alla. Kanske hitta lite spelglädje igen, om det går skrapa ur den någonstans långt ner i botten där den befinner sig.

Finns kanske också en möjligthet att “Du kan lita på mig” spelas i HG idag, skulle ju vara ganska kul… :melting_face:

Om det nu finns en gud, och denna inte övergivit jönköping helt så blir det HV vinst och malmö förlust.

GUD ÄR STOR

1 gillning

Dåliga lag kan också vinna matcher. Kanske vi får se något liknande ikväll.

Med det sagt. Idag ställer vi upp med de absolut märkligaste backpar och kedjor man kan tänka sig. Kanske Lindbom ändå börjat tänka på kval och att detta är någon form av försäsongsmatch? Någon annan förklaring har jag inte till det lag han matchar ikväll.

5 gillningar

Spelarna har kanske själva fått önska formationer?

Är väl oklart vilket skick Dichow är i? Frölunda kanske dumpade honom pga. skador?