Kanske är TF som gjort om i kedjorna? “Ingen är.helig”
Hoppas Dichow är en jävla mur i buren ikväll och vill visa hela Frölunda vad han kan.
Revansch som drivkraft ska man inte underskatta och det har man sett förr.
Släkten är värst osv.
Man kan iaf hoppas fram till nedsläpp.
Värmer upp med allsvenskt toppmöte mellan Kungälv och Åby-Tjureda.
1-2 just nu.
Ogillar Växjö även i denna sport.
Brännström-Shore-Lindbäck.
Den såg jag inte komma. Helt obegriplig. Kanske tanken att Shore ska fånga upp någon felstudsande puck och göra mål — för de andra två klarar varken att göra mål eller sätta bra pass.
MIF fick bonk. Sista livlinan lever ett tag till…
Kollat lite på MIF-RBK. Kan konstatera att båda lagen spelar ljusår bättre än vad HV gör. Jag kan faktiskt inte se hur HV skulle kunna ta sig förbi något av dessa lag. Snarare tror jag att HV kommer att åka på storstryk mot båda dessa lag i avslutningen.
Idag åker HV på däng. Jag har sitt min tusenlapp på 2-5. Sen såg jag laguppställningen och insåg att jag nog var lite för optimistisk.
Tur vi slipper dom i kvalet då
Alltid lika positivt här inne. Det gillas stort!
På plats idag. Sektion G. Vill gå härifrån med glädje
Nu kan vi med största sannolikhet räkna bort både Rögle och Modo. Det är Malmö vi ska ta oss förbi.
Tre poäng är ett måste ikväll. Håller tummarna för CCCP-spel där pucken går som på en tråd mellan Brännan, Shore och Lindbäck…
Förstår vad du menar. Men hur ska man ens kunna låtsas vara positiv med Lindbom vid ratten?
Jag kommer vara positiv till dess att vårt öde är slutligt beseglat den här säsongen. Klarar vi oss kvar blir/är jag glad. Åker vi ur blir jag vansinnig, men jag väntar som sagt till dess att jag vet. Under tiden kommer jag att vara positiv. Det suger bara energi att vara pessimistisk/negativ. Jag tar detta om utfallet blir det värsta och då blir jag inte god att tas med.
Beundransvärd inställning! Önskar jag kunde uppbåda den känslan!
Samma här. Men jag saknar förmågan. Och accepterar det.
Håller med. Jag är realist men samtidigt vägrar jag att gräva ner mig i ett pessimistiskt hål. Alla har vi vårat sätt att vara supporter på dock.
Ständigt denna Johan Edlund, kan vi någonsin slippa se han…
I hockeyallsvenskan!
Absolut är det så. Att vara supporter till ett lag tar sig uttryck på olika sätt. Jag har följt och levt med HV71 sedan 1971 och har varit med om det mesta när det gäller känslor. Jag är lite luttrad om man säger så
Därför kan jag unna mig att inte bryta ihop innan det är helt avgjort. Jag är definitivt inte nöjd med utvecklingen men jag inser att det inte blir bättre om jag sitter och är bitter och magsur.
Tänkte samma men vågade inte skriva