Omgång 45: HV71 - Frölunda HC

Jag har oxå varit med sedan -71 men upplever det jobbigare nu när vi varit ett topplag i SHL och har extrem budget men bara slänger bort möjligheten att bibehålla en sund och välmående elitklubb.

3 gillningar

SLÄPP PUCKEN!!

Bra tryck på sången idag. Hoppas publiken orkar hålla igång och ge laget någon procent extra.

2 gillningar

Vem var den lille göteborgaren som sjöng på Hååve låten?

1 gillning

Johansson står i Fisklundas bur. Automatisk förlust, säkert hållen nolla också.

Fermats teorem löstes för tiotalet år sedan. Kolla dokumentären. Fantastisk historia. Med de mest osannolika vändningar.
Men HV är värre än olösligt.

1 gillning

Hasa

1 gillning

BLÅS AV!

2 gillningar

1 whiskypinne per mål ikväll, snälla Hv låt mig blir ordentligt berusad

1 gillning

Samma känsla. Har ”bara” varit med sen -82/83 men ändå. Det värsta med hela situationen är egentligen inte läget man befinner sig i, utan att man har hamnat här pga att man är arroganta, vägrar se verkligheten, utan tror att man gör rätt när det är fullständigt uppenbart för alla andra att det är precis tvärtom. Och det går rakt igenom hela klubben. Hela vägen ner till Hockeyskolan. Det som hade kunnat vara så bra på alla sätt är tyvärr precis tvärtom just nu. Och jag kan helt enkelt inte bara tänka bort detta för att ”vara positiv”.

4 gillningar

Fhc med 9 raka. Lag brukar ju bryta trender mot HV, dock oftast negativa, men det är väl vårt enda hopp.

2 gillningar

Det som däremot gör mig gnällig och sur är att höra den evinnerligt tråkiga Edlund varenda jävla match.

4 gillningar

Bra tryck i ladan idag.

Vet inte vad jag tycker om Lindbäck i en andra kedja, gillar de hårda slitet. Sjukt att Lindbäck är det enda som sticker ut. :sweat_smile:

1 gillning

Vart var den här inställningen de förra matcherna?

Är du här @lejacques ?

Va det de bästa målchanserba vi får denna matchen?

Nä, sitter hemma och tjurar :grinning:

2 gillningar

Fransson är fumlig ikväll

1 gillning

Dichow är lika stabil som Magnus Ladulås statyn nere på Skolgatan!

1 gillning