Omgång 45: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Ny vecka och nya poäng att spela om för HV71.
Örebro kommer på besök och tre poäng är viktiga
i kampen om slutspelsplatserna.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Vinst idag är ett måste. Förlust idag o vi hammar under topp 6 och risk för missat slutspel igen. Vi behöver vinst för bryta den negativa trönd vi har förtillfället. Allt talar för förlust med Örebros form mot hv icke form. Nu vill jag se lite villja då det vart alltför lamt efter upppehållet

Sjukt spännande, känns lite som en ödesmatch.

Tyvärr känner jag dåliga vibbar, men jag är i Kinnarps ikväll så får väl försöka skrika oss hesa.

Kung #10 tillbaka!!! :smiley:

Gött att se att Thörnberg är tillbaka!

Sitter med sonen och laddar på Sibyllan mittemot Kinnarps. Hoppas man sparat på #10 några matcher extra med sikte på slutspelet så han inte skadar sig direkt igen.

Med tanke på hur bra vi kan göra motståndarnas målvakter så känns det som en läskig match med tanke på vem de har värvat.
Att Thörnberg kommer in är kul men att tro på någon succé är nog bara önsketänkande om han ens håller.

Hv måste komma ut och verkligen ta sig mod att ta sig in mot mål idag och skapa trafik.
Blir vi bekväma som vi lätt blir vissa matcher så blir det tufft att vinna idag trots hemmaplan.
Ett bekvämt HV71 är inget bra lag, men ett obekvämt HV71 så är vi bäst i SHL!

Har svårt att se att något lag ska slå oss när vi spelar uppoffrande och med full energi rakt igenom alla kedjor.
Gör vi det så vinner vi ikväll!

vore kul o se en formatio n med thörna och wänna tror det kan fungera

Bra start

Stolpen… får inte släppa till såna lägen!!!

inte ens nära.

HV har släppt till 2 jättelägen…hjärnsläppspass av Figren

Gunnar…ska man skratta eller gråta…

Törnbergs första byte…

fan.

Noll hjärnaktivitet

Nog så att Lauridsen inte skall pilla på den…

VAD HÄNDER!!!..

Totalt utspelade … nä inget slutspel iår sorry de är kört

Verkligen stabilt försvarsspel av oss de här första 6-7 minuterna…

Nja…Gunnar ska nog stå kvar i kassen, såg väldigt märkligt ut.