Omgång 45: HV71 - Växjö Lakers

HV71 - Växjö Lakers

Denna text återspeglar en relation till känslor och förnimmelser av vår samtid och verklighet. Kanske bara en i mängden, men likväl en reflektion på sakernas tillstånd. Textmassans motivationsbaserade tillverkningsprocess påverkas av det mentala tillstånd som vårt representationslag utstrålar. I tider av hopp och glädje glöder den digitala blyertspennan, medans i tider av sportslig träda så presenteras rader av ruttna palsternackor rituellt upplagda, där endast rastafari-shammanens besvärjelser och rock’n’roll-tobak, lyckas skingra dimmorna som skymmer dess ångestladdade betydelse.

Men någonstans blir verklighetstyngden så påfallande att endast tomhet och apati återstår. Där är vi nu. Utan realistisk möjlighet att påverka eller påverkas står vi inför en avslutning av säsongen där endast uppladdning inför ångestkvalet återstår. Således finns det bara en sak att göra, för oss likväl som för laget. Bryta ihop och komma igen.

Fuck this. Krossa lökars!

Silenzio stampa

FORZA HV71!!

8 gillningar

Träff och Pettersson borde spela idag

Alnefelt är “posterboy” på sociala medier från värmningen, byter man målvakt igen tro? Lutar åt det…Det är kanske dags att börja bestämma sig och spela in EN målvakt inför kvalet?

2 gillningar

Det var ikväll som de hemska och toxiska HV-supportrarna ska göra nåt supertifo för att hylla sitt lag, va?

13 gillningar

Om drygt sex timmar kommer de föredetta HV-supportrarna i Lakersklacken sjunga ”HV åker ur”.
Som jag längtar!

3 gillningar

Inte undra på att HV är så dåliga på hemmaplan med alla dessa giftiga supportrar inne i arenan.

Dessa toxiska supportrar förtjänar inte denna fantastiska förening med sin fenomenala styrelse och smarta ledning.

2 gillningar

Rätt skönt att det är sen matchstart.
Då kan man vara lyckligare lite längre.
Men sen kommer ångesten smygande bakifrån.
:rofl:

1 gillning

Jag förstår inte varför det arrangeras ett sånt jippo i hallen, man förskönar hela situationen. Visst att det är 20-års jubileum men hela kvällen kommer ju bara ge en äcklig bismak i munnen när matchen är slut. Matchen ja den vinner Lakers med flera mål med risk att vi blir nollade igen.

4 gillningar

Växjö är ju också ett lag som har problem med målskyttet. Det lär de inte ha ikväll.

4 gillningar

Idag kommer HV-spelarna att ta en gruvlig hämnd på de toxiska fansen :slight_smile:

HV som sista 8 matcherna tagit 0,25 poäng per match ska nu ta IN 1 poäng per match på MODO och Linköping på 8 matcher, ska bli jättespännande - kanske kan man plocka fram golfklubborna redan efter 4 första kval-matcherna !

2 gillningar

Nu är klockan 21:45, jag befinner mig i er framtid. Så matchen är spelad här och jag vet resultatet. Vi gjorde dubbelt så många mål som mot Frölunda, om det kan glädja nån av er.

10 gillningar

Tänkte på en sak. När och vem blir nästa att få sin tröja hissad. Kommer det någonsin hända igen. Raljerar bara lite men undrar också.

Nubben 666

4 gillningar

Rätt säker på att om vi tar med oss alla bra saker från förra matchen kommer vi köra över Växjö!

Med tanke på avsaknaden av egna produkter som når A-laget i flera år så ligger det nog långt bort.

Hade inte Tedenby gjort andra sejouren utomlands hade han nog kunnat nå 700 matcher.

Hade Anton Bengtsson varit kvar i HV hade nog även han kunnat nå 700.

Vet inte hur det ser ut på damsidan. Nästa tröja som hissas kanske blir någon där ifrån.

Kanske vi får se två tröj-halningar istället.
Lite nytänk.
Hala Johan Davidsson och Fredrik Stillman.
(Jo, det gjorde faktiskt lite ont i själen att skriva den sista meningen.)

1 gillning

Du är nog farligt nära en livstids-bann från forumet nu. :laughing:

5 gillningar

Hade.
En del lag får ordning på skiten, andra inte.

Spännande match.
Oerhört sugen på se hur vi väljer förlora idag.
Tidig uppförsbacke eller sent avgörande?
Uddamålet eller utklassade?
Taggad nu!

Jag är f-n i mig i allsvenskan mode. Diskussionen om ett framtida allsvenskt lagbygge blev en påminnelse om att man inte släpper den här föreningen i första taget. Jag andas morgonluft.

Så INGENTING kan göra mig förbannad ikväll. Hoppas jag. Tror jag. Inbillar(?) jag mig… Eller vänta. Är Tikka ombytt?

17 gillningar