Denna text återspeglar en relation till känslor och förnimmelser av vår samtid och verklighet. Kanske bara en i mängden, men likväl en reflektion på sakernas tillstånd. Textmassans motivationsbaserade tillverkningsprocess påverkas av det mentala tillstånd som vårt representationslag utstrålar. I tider av hopp och glädje glöder den digitala blyertspennan, medans i tider av sportslig träda så presenteras rader av ruttna palsternackor rituellt upplagda, där endast rastafari-shammanens besvärjelser och rock’n’roll-tobak, lyckas skingra dimmorna som skymmer dess ångestladdade betydelse.
Men någonstans blir verklighetstyngden så påfallande att endast tomhet och apati återstår. Där är vi nu. Utan realistisk möjlighet att påverka eller påverkas står vi inför en avslutning av säsongen där endast uppladdning inför ångestkvalet återstår. Således finns det bara en sak att göra, för oss likväl som för laget. Bryta ihop och komma igen.
Alnefelt är “posterboy” på sociala medier från värmningen, byter man målvakt igen tro? Lutar åt det…Det är kanske dags att börja bestämma sig och spela in EN målvakt inför kvalet?
Jag förstår inte varför det arrangeras ett sånt jippo i hallen, man förskönar hela situationen. Visst att det är 20-års jubileum men hela kvällen kommer ju bara ge en äcklig bismak i munnen när matchen är slut. Matchen ja den vinner Lakers med flera mål med risk att vi blir nollade igen.
Idag kommer HV-spelarna att ta en gruvlig hämnd på de toxiska fansen
HV som sista 8 matcherna tagit 0,25 poäng per match ska nu ta IN 1 poäng per match på MODO och Linköping på 8 matcher, ska bli jättespännande - kanske kan man plocka fram golfklubborna redan efter 4 första kval-matcherna !
Nu är klockan 21:45, jag befinner mig i er framtid. Så matchen är spelad här och jag vet resultatet. Vi gjorde dubbelt så många mål som mot Frölunda, om det kan glädja nån av er.
Kanske vi får se två tröj-halningar istället.
Lite nytänk.
Hala Johan Davidsson och Fredrik Stillman.
(Jo, det gjorde faktiskt lite ont i själen att skriva den sista meningen.)
Jag är f-n i mig i allsvenskan mode. Diskussionen om ett framtida allsvenskt lagbygge blev en påminnelse om att man inte släpper den här föreningen i första taget. Jag andas morgonluft.
Så INGENTING kan göra mig förbannad ikväll. Hoppas jag. Tror jag. Inbillar(?) jag mig… Eller vänta. Är Tikka ombytt?