Jag befinner mig i Thailand och här är klockan 21.45 just nu. Men HV har inte gjort några mål ännu
Vi kan kolla ihop, Jag är på en liten kinesisk ö väster om Macao.
Alla vänder ju sina negativa trender mot Hv, det är ju sen gammalt ![]()
Dom glider upp till 0-5 medans vi glider runt och vilar med pucken
Sylvegård sänker Hv då hans hjärta är i Malmö!
Allt som handlar om Malmö sänker oss!
Finns inte en chans att vi vinner idag. Jag har gett upp och laddar redan för kvalet!
På JP skojade en sättare till det på sjuttiotalet. U och I ligger bredvid varandra. Han låtsade det var ett misstag. I JP stod det: “Uffe Sterner drog upp picken i mittzon.”
Nu vilar vi med picken.
Dicken i mål, enda anledningen till att jag ens kikar på första perioden idag känner jag… Kör så det ryker, pølse!
Salva om Tikka incoming

Med tanke på läget, med tanke på att Blomman inte gör några förändringar i kedjorna så utgår jag från att det är den här uppställningen som även kommer gälla i kvalet.
Det är detta som gäller från nu och framåt. Vilket känns rätt trist, med tanke på att vi har tre kedjor som helt saknar stäm, samt minst ett par, tre ombytta spelare som inte ens borde spela.
55 32 i samma par ![]()
Man ändrar inte på ett vinnande koncept.
Eller hur det nu var.
Konsekvent.
Envis.
Det ska han ha.
Värdeord.
Där är du inne på något. HV har helt enkelt blandat ihop korten. De tror att kontinuitet är detsamma som att vara envis.
Äntligen faller pusselbitarna på plats. Kan nån ge Anna-Lena och resten av gänget en ordbok så kanske allt löser sig?
Btw. Vet nån vad som hänt med Hallquisth? Har HV nån maxgräns på hur många juniorer som får vara ombytta?
Han blev väl skadad i en j20- match för ett tag sedan, men är väl på gång snart igen.
Sean Day blir ett stort tapp. I mina ögon bästa backen senaste tiden. Hade behövts mot sylvegårdarna idag.
Fel tråd. Jag vet.
Är det nån som har bra koll på J-20?
Fattar inte riktigt varför inte Nordmark får chansen i A-laget.
Rejält bra siffror både i J-18 och J-20.
För lite muskler på den där långa kroppen eller vad är “felet” med honom?
Han dras med en skada läste jag någonstans.
Edit: Tvåa på bollen…missade Zicos inlägg.
Engsund tar över ikväll. En högerkrok på ena Sylvegård och en vänsterkrok på den andra.
Jag är nog den enda här här men jag hade fan velat testa #71 på OSL’s plats. WIN har en förmåga stt reta upp och det kanske kan tända en gnista.
Vill bara understryka att om läget var annorlunda så hade jag inte varit så modig.
Skål!
Brynäs 4-1. Alltid kul att få glädjas nån gång i en match tråd.
Frölunda hjälper oss lite också.
Dock så sa de nyss att Anton har slutat att ställa in sig på att komma över strecket utan helt siktar in sig på kval.