Omgång 45: Malmö Redhawks - HV71

Gunnarsson i 1 mot 0 är 20% att rädda

Kul att få se lite Hv-hockey… Från Adam Johnson

HV kommer att kröna den sista säsongen i SHL med att komma sist.

35 raka säsonger.

Hoppas verkligen att Hult och Agne förstår vad det är de har förstört. 50 års tradition och strävan. Det är vad de personligen spolar rakt ner i toaletten.

Vem bryr sig. Kan torska med 10-1, spelar ingen som helst roll.

Varför är inte Bertov med där ??

Liten lätt lyftning på plocksidan.

Jonas Gunnarsson är verkligen fullständigt värdelös.

Har helt tappat orken att ens slå på tvn på matchdag. Hade tom helt glömt bort att det var match. Och verkar vara lika bra det, för jag mår verkligen inte bra av detta. Nä,jag håller mig nog ute i vårsolen istället.

Ja, nu stänger jag av. Kan man inte bara blåsa av serien och börja med kvalet på tisdag så vi får skiten överstökad?

Snart dags för andraperioden. Myyyyyys!

Gunnar håller nog för allsvenskan, men i shl är han klappkass

Varför värva inte vi en spelare som Adam Johnsson?

Hahaha! Tack för ett gott skratt.

aldrig får man vara glad.

Hult tyckte inte det var rätt karaktär.

HV spelar lika dåligt som i början av säsongen. De är på väg ner i ett djupare hål än de någonsin varit i under den här säsongen.

Insikten har gått från att kvalet blir oundvikligt, till att det är oundvikligt med degradering.

Ingenting fungerar. Noll vilja, kamp, energi och självförtroende. Ser inte hur detta gäng ska vinna en enda match till.

7 matcher till. Sen är HVs äventyr i högsta serien över.

Totalt jättesämst.

Ett stort problem hela säsongen. Måste vara hopplöst att vara forwards med backar som väntar på bättre läge…Martinsson är en stor syndare här. Killen gör poäng, men jag vet inte. Glider runt på isen och skrattar i utsatta matcher. Riktiga ledare gör inte det, PUNKT.

Den enda som får godkänt är 16 Sandberg. Fröberg är nästan där, bara för målet.

Resten kan snöra av sig skridskorna och åka hem.
Så jävla sämst.
Gunnarsson är uslast av alla. En tvättäkta förlorare.

Ja, Alnefelt storspelade sista omgångarna men Gunnar har släppt båda 1 mot 0 i denna matchen.

Bara hoppas att hartass-effekten som han haft fortsätter, men en ev. vinst idag kommer definitivt inte vara HANS förtjänst.

Bara hoppas resten av laget steppar upp nu.

Samma här ett stort problem hela säsongen och flera säsonger innan. Frågan är varför man ej agerat? På 10 år…