Tycker inte spelet är sämre än Malmös, men det märks att de har bättre självförtroende. Vi behöver ta mer avslut, mer skymningar, och mer returer att slå in. Måste inte vara vackert, men pucken måste in i det farliga området för att vi ska kunna göra mål.
Positivt att vi gjorde mål i pp igen.
Hult förstår inte vad han gjort med Hv71. Istället mailar han tillbaka när man gnällt en gång på Önerud och frågade om jag var nöjd nu!
Snacka om en pinsam sportchef som tar och länkar expressens artikel om Önerud. Mailade honom massor av andra saker men svarade bara om jag var nöjd att kasta skit på en
Cancersjuk spelare. För mig är Hult en stor idiot som svarar så när han har haft vetskap om detta i ett år och vi inte alls.
Men till matchen så spelar vi med huvudet under armen. Vi kommer in i matchen genom ett PP men sen glömmer vi bort allt och spelar oss fast gång på gång. Sen får en Malmö spelare stå helt ren framför Gunnar som aldrig kommer rädda oss kvar i SHL. Maken till en målvakt att vara sämst när det gäller.
Malmö står upp vid blå och vi kommer inte in i offensiven. Vi backar hem och öppnar upp åt Malmö.
Vart är så enkla grunder i spelet? Varför spelar så jävla svårt när man ligger där man ligger?
Nu jävlar hoppas jag Lillis visar attityd i paus och blåser skiten ur samtliga. Hallå det handlar om vår överlevnad i SHL!!!
Är inte det en motivering att komma upp nu så är det kört och vi spelar Allsvenskan 21/22!
Om man inte har gjort det på hela säsongen utan tillåts att vänta på bättre avslut tills…ja, man kan slå ner den i sarghörnet så är det inte bara att trycka på en knapp och så skall allt fungera. Titta på hur forwards verkligen vill gå på mål, men pucken kommer inte. Det blir back-back och sedan sarghörn, och då skall forwards vara först på den också?? Så har det sett ut hela säsongen. Måste finnas en konsekvens hos spelarna. Den finns ej. Helt klart en ledarfråga.
Tänkte ge mig på ett litet citat från dig såhär denna solig lördag fm tillsammans med en länk:
” Hur ska vi lösa detta enligt dig? Önerud som ska leda laget på isen är kanske den sämsta av dem alla. Ställs det inga krav från er?”
Simon Önerud om sin kamp mot cancer: ”Det är som att få en dödsdom” (expressen.se)
Jag hoppas det känns bra i hjärtat och att du känner stolthet över att du vill trampa på människor som ligger ner!
Att du vill ösa skit på mig (och hylla dig själv ) har jag inte det minsta problem med. Kan bara slå lite fel ibland när man inte har insikt i saker och har hela bilden framför sig innan man öser ur sig!
Så låt spelarna vara och fortsätt spotta på mig (och hylla dig själv) så kommer vi alla säker växa som människor och må bra!
På riktigt? Svarade Hult så??? Det är ju extremt oprofessionellt i så fall. Ännu ett tecken på hur ledningen är helt världsfrånvänd och sitter i sin bubbla. En sak jag har retat mig på är att många spelare vägrar jubla när de gör mål. När man är i den sits som man är i måste alla bidra med så mycket energi som möjligt i alla situationer, att jubla vid mål är tex en sån situation.
Att ni ens orkar att fortsätta titta på eländet. Själv stängde jag efter exakt 5 minuter av matchen när det inte skapades en enda målchans.
Man mår bättre av att inte titta faktiskt. Jag kan nog ha sett min sista Hv-match för inte kommer man att orka kolla på allsvenska matcher nästa säsong?