Omgång 46: HV71 - Frölunda HC

[size=150]HV71 - Frölunda HC[/size]

Hemmamatch mot Frölunda stundar för HV71.
Ett HV som kommer från en sur förlust mot Malmö.
Hoppas att HV kan göra en bra match efter lite ledighet,
och vinna mot FHC.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Frölunda har förlorat mot typ alla på sistone. Bra läge att bryta trenden mot HV då.

det är ju den känslan man har…

pisskänsla.

Samtidigt är jag den första att hoppa på glädjens, och det sorglösa guldfiskminnets tåg när vinsten kommer…

för att…

Hv71 har haft ett uppehåll vilket normalt sett inte varit bra för oss. Men i detta fall tror och hoppas jag varit nyttigt för oss för att rannsaka oss själva.
Frölunda har fått rejält med smörj det sista vilket inte bådar gott för oss då Rönnberg kan blåsa liv i gubbarna.
Sen har vi ju en förmåga att motståndarna lyckas bryta trender mot just Hv71.

Lillis vill framhäva våga. Jag vill lägga till vilja då det har känts rätt likgiltigt på isen. Saknar kamperna och viljan att vinna kamperna på isen vilket vi i år har varit otroligt veka på. Allt hänger liksom ihop med fart, kamp och frenesi. Klaffar inte dessa tre punkter så blir det svårt att vinna matcher.
Däremot så har Lillis rätt i att vi är fega på att ta avslut. Vi kan inte åka runt och leta snygga mål! Nu ska puckjäveln in bara, så är det!
Vi har 21p att spela om och nu måste vi komma ihop oss som lag och fans.
Det finns inte på kartan att Hv71 ska spela Allsvenskan nästa säsong!

Kämpa Hv!!!

Jag vill ge dig cred för att du hittat andra andan och kämpaglöden, en förebild!

Själv är jag nervös och sladdrig i ryggraden som en överkokt spagetti… :frowning:

Men då HAR du åtminstone en ryggrad. Själv känner jag mig närmast likt en amöba som flutit fram över golvet den senaste tiden :wink:

Under stora delar av säsongen har det inför match pratats om att spela 60 minuter, vara mer påkopplade, energiska, aggressiva framför mål, skjuta mer men ändå har det sällan inträffat. Det ser förvisso bättre ut sedan Lillis blev HC, men jag har svårt at se hur något som inte fungerat på i stort sett hela säsongen ska förändras drastiskt de sista 7 omgångarna. Vet inte om detta gör mig till pessimist eller realist.

Samtidigt kändes det som ett friskhetstecken att höra Lillis intervju i på hemsidan. Han är glasklar med att risken för kval är mycket överhängande och att alla i laget är medvetna om förutsättningarna.

Man har två val! Lägga sig platt eller kriga ända in i kaklet!

Jag hatar att förlora och tänker fan inte göra det!
Nu jävlar kör vi boys! Om det så krävs utslagna tänder eller benbrott så är det bara fortsätta kriga.
Tycka synd om sig själva får vi göra efter säsongen!

Nyfiken på hur många som slutat titta på matcherna?

Nej, man är inte medgångssupporter om man väljer bort de sju återstående omgångarna. Fattar till hundra. Det är total plåga och självskadebeteende att se det här laget vika ner sig match efter match i väntan på det oundvikliga. Negativt kval.

Själv tänkte jag skippa de sista omgångarna. Blir bara arg och sur. Men så är det ju det här med långa uppehåll som får ens allmänna hockeysug att komma tillbaka… Så idag kollar jag nog.

Ni andra, hur gör ni?

Jag kommer kolla ikväll. Jag har inget annat för mig ändå och det är inte mycket som kan bli värre i dessa hemska pandemi-tider.

I övrigt vill jag se hjärta ikväll.
Om hjärtat finns med kommer viljan, modet och desperationen på köpet.

Jag kommer titta, Zion är tillbaka!!!

Hurraaa!!!

Jag kollar idag enbart pga detta. Hade slutat kollat senaste matcherna. Finns risk att jag stänger av rätt tidigt dock när jag kommer se det oundvikliga då Bertov inte slår en enda passning rätt eller när Holmström glider runt och se helt omotiverad och ointresserad ut.

Jag har aldrig sett så många matcher på en säsong som denna.
Tittar oftast fler matcher när det går dåligt då jag vill se med egna ögon om vi verkligen är så dåliga som tidningar och tabell visar.
Oftast är vi inte det men just denna säsongen är vi nog ännu sämre än vad tabell och tidningar skriver.

Jag säger alltid att jag inte kommer titta men jo då… Jag kommer sitta där, lika hoppfull som alltid och tänka att “vi kan fan inte förlora en till”…

Hugo i mål. Ja, på hög tid med trendbrott för tokhyllade 20-åringen.

Med tanke på att han förlorat de senaste 6 matcherna han stått så bör det väl komma en seger nångång.

Jag har stängt av matcher eller skitit i det för det har känts så håglöst och har inte sett nån anledning att det ska vända. Vilket det inte gjort heller. Men nu gäller ju varje match så jävla mycket så jag tänker försöka se det ända in i kaklet.

Samtidigt som man har sjukt mycket att förlora så kan en sån här situation också bli ett episkt minne av hur en utslagen och förnedrad grupp kom tillbaks och visade alla fel. Chans till revansch helt enkelt, hoppas man tar den.

Såg att det har rumsterats om bland backarna.
Är det bra eller dåligt??

Det är ändå lite fascinerande hur vi lyckas släppa till farliga målchanser emot från situationer som är totalt ofarliga, samtidigt som vi väldigt sällan skapar tryck in mot mål eller farliga chanser. Dålig kombo.

Stoa målar.

Fan att vi inte högg honom när han var ledig! Jävla Hult!

Hult borde kanske göra som George Costanza när han inser att varje beslut han nånsin fattat blivit fel och därför gör tvärt emot sin naturliga instinkt. Funkar för George, hade förmodligen funkat för folkhälsomyndigheten, så varför inte för Hult?