Omgång 46: HV71 - Frölunda HC

Ping Diabolics :wink:

Hur många veckor är det kvar till trading deadline? Känns som att vi behöver in ett par nya backpar och en förstakedja.

Just ja…

Förtvivlat svårt att komma ut ur egen zon, och svårt att hitta pass. De korta stunder vi är i anfallszon fastnar vi i sarghörnen.
Vill ha fler in på mål, mer skott och mer desperation!

Oj va passivt…till kvalserien vi går…

Till HA vi går

Alltså, det står ju “Passera” fram på hjälmarna, men har vi någon jävla deal i sponsoravtalet att spelarna faktiskt måste låta motståndarna passera fritt bara för det?

Ångesten är total.

Spelarna har haft tio dagar på sig att inse att det blir kval, och att allt snack om slutspel och guld bara var kvalificerat skitsnack.

HV känns som ett slaget lag. Dessutom. Med Hugo i mål förlorar vi ju i regel oftast, oavsett hur bra han är.

Vilket vinnarlag.

Fyfan vilken skit detta är. Hv är nya modo.

Helt och hållet värdelöst, HV ligger precis där de ska med detta spelet.

HV har ingenting som liknar ett eget spel. Och allt som föregår målet är så otroligt halvhjärtat.

Det är så smärtsamt uppenbart att de inte tror på det.

Haha så jävla sant.

Frustrerande hur snabbt och lätt Frölunda avväpnar oss. Snabbt ut ur zon och med fart in i HV zon.

Vi är inte bättre än så här. Vi har visat samma ansikte under hela säsongen.

Väck mig i maj när allt är klart.

Vinnarmentaliteten som tidigare satt i väggarna har Hult och co sett till att måla över med nån dögiftig plastfärg.

Strålande byte av 200 000 kronorscentern Linus “går vi till slutspel kan vi gå hela vägen” Fröberg.

Jag tittade i 5min, bara för att konstatera att ingenting har förändrats.

Klart Frölunda bryter trenden mot HV, det gör alla lag :slight_smile:

Alla andra bottenlag har slagit Frölunda på slutet. HV däremot är chanslösa. Ödet är beseglat.

Här har man gått och trott att man insett allvaret.
Men nejdå, vi fortsätter med att vägra vilja ha puck o dumpa den varenda jävla gång.
Sen backar vi in så snällt i egen zon så Frölunda utan problem får åka in med den.
Vad är det som gör att alla tränare som hamnar i Hv71 tror på denna spelidé?
Den funkar bevisligen inte! Börja spela riktig hockey för bövelen!

Steppa upp nu för fan Hv! Det värsta är ju att andra perioden närmar sig.
Vad är alla spelare som kan ställa krav och alla jävla vinnarskallar som har värvats.
Just nu är det ett gäng som är mer rädda att förlora än vilja att vinna. Det finns inga livlinor utan det måste ske på eget bevåg om det ska gå!

Det är ju ett kollektivt totalhaveri, inte en passning sitter ju som den ska. Att singla ut Fröberg känns hårt, för detta är ta mig fan det sämsta jag sett ett lag prestera i en SHL-match någonsin.