Omgång 46: HV71 - Frölunda HC

Klart man visste att ingen spelare skulle bry sig, eller spela för klubbmärket. Klart vi rvknllade på hemmaplan av SHLs formsvagaste lag.
Allsvenskan här kommer HV.

Avgå alla.

Värst är att nu kommer period2 vilen brukar vara HVs sämsta :imp:

Syftade på det byte där han först gav bort pucken i egen zon och sen drar på sig en tvåa.

Men ja. Alla är klappkassa. Sen har vissa mer lön än andra, vilket är otrooooligt med tanke på hur jämndåliga de är.

Edit. Såg reprisen på Frölundas mål. Ja, det är haveri rakt igenom. Men Fröberg symboliserar verkligen HV:s likgiltighet. Han är nog den jag kommer minnas bäst när jag tänker tillbaka på den här säsongen. Inte för att han var en av de sämsta. Utan just för han är allt det jag vill att HV inte ska vara.

5-16 i skott, kan det verkligen stämma? Ja vi behöver ett gäng nya backar! Hur länge har vi inte bönat och bett om det?

Imponerande att bygga ett så otroligt dåligt lag med den budget Hult besitter.

Fy fan vad dåligt det ser ut.
Vi kommer åka ut!
Jag är fortfarande mellan förnekelse fasen och acceptans.
Ett jobbigt tillstånd.

Hur fan kan man på allvar tro på denna spelidé som inte gett framgångar på flera år?
Hur fan kan spelarna acceptera denna spelidé?

Om man älskar att spela ishockey så kan man fan inte tycka detta spel är roligt eller skiter man fullständigt i det?
Eller är det så att detta spel är bestämt uppifrån så man inte får köra annat? Kan inte minnas att Lillis har förespråkat sånt här spel i varken Djurgården, Malmö eller Frölunda som han varit i innan.

Fan! Här har man gått ännu en gång och hoppats att det ska vända och alla har pratat ihop sig vilken jävla sits man satt sig i.
Men nejdå! Man kan på allvar tro att det är en förening som saknar helt krav och idé om hur man ska rädda detta.

Är kompetens så fruktansvärt dålig så man inte har någon plan alls!?

5-16 i skott.
Hur kan man INTE se mer desperata ut idag? Totalt haveri på alla plan.
Elliot gör lite som han vill med 3 Hv-spelare bakom sig som tacklar sig själva och gör 0-1…

Bra domarnivå dock, har släppt rätt mycket åt båda håll.

Vinner LHC idag och vi förlorar är det kört på allvar.

Heja HÅVE!

Du har helt rätt i att HV71 blir rvknllade av SHLs formsvagaste lag, nämligen HV71.

Han följer upp det med att ge bort pucken till Leksand i egen zon och så blir det mål i röven.

Ryan Stoa är väl det yttersta beviset på hur uselt Hult och den tränare han för tillfället inte sparkat jobbar.

Lias försvinner och HV behöver en centermotor med spelsinne. Hult värvar en otränad Ryan Stoa. FEL.

Rahm och Lillis förväntar sig att Stoa ska vara ett spelgeni och spelar honom som en sådan. FEL.

Djurgården tar in Stoa med en enda uppgift: att stå framför mål. Där Stoa gjorde succé förra året.

Fy fan. Jag mår illa när jag tänker på att samma personer som är orsaken till detta haveri som hockeysverige misstar för att vara HV gör upp planer för kommande säsong.

Kan inte alla bara avgå?

Av vi ska undvika kval finns inte. Visst att plan kan stötta i huvudet på en men.

Ska man kunna rädda sig kvar i SHL så måste man ändra spelidé.
Gör man inte det så lär det bli 0-4 i matcher för så jävla dåligt är det faktiskt.

Det finns absolut ingenting som är bra, inte ens o närheten av bra.
Men Sten-Åke och Agne babblar om annat än att lösa detta!
Fan man måste sätta upp en plaaaaaan! Hult och Davidsson, nu får ni fan vakna och sträcka upp grabbarna så de vaknar.
Hur i helvete har det fått gå så långt att man får speltid oavsett insats?

Alla som kommer till Hv71 blir sämre men de som lämnar blir bättre! Har någon i Hv ens tänkt tanken hur det kommer sig eller är det bara mysigt att sitta och fika och gulla? Finns det några mer stenar att vända på tro?

Nu är det fan dax att vakna annars kan likaväl juniorerna få spela eftersom alla kontrakt bryts när vi åker ut!

Fniss. ”Powerplay.”

Ser ut som en träning på försäsongen…ingen desperation, ingen vilja, inga skills…ingenting

Men ändå… Bara 1 mål upp trots utspelade.
Å andra sidan ser jag inte hur vi ska kunna göra mål med det spelet som visas upp.

Lillis hyllas som nån gud för att han tog HV till en femteplats förra säsongen.

Men alltså. Vettefan om jag vill se hans hockey något mer i den här föreningen. Lillis var passé när han togs in som assisterande. Han är passé nu också.

Så, nu är jag på plats, nu händer det!!!

Sören ger oss en chans till. Den kändes tufft dömd med FHC-ögon.
In med pucken nu då!

Undrar vad HV tränat på under uppehållet…inte kan det vara hockey?