Omgång 46: HV71 - Frölunda HC

Jag har för första gången sedan 1985/86 möjlighet att se varje match eftersom jag till slut unnade mig ett CMore-abonnemang. Har sett HV71 rada upp förluster och känner ibland att jag har jinxat den här säsongen, så pga vidskeplighet och tröttnad är det nu Kung fu panda på TV:n istället… orkar inte mer.

Lillis säger mycket rätt i intervjuer. Men inte ett ord verkar han ju ha lyckats få in i huvudet på spelarna.

Stort fet misslyckande på den. Nej. Jag tror ta mig tusan man ska sparka Lillis också. För den här tränarstaben känns minst lika dålig som föregående.

Lillis kan liksom inte snacka sig till en SHL-plats

Kan någon vänlig själ förklara för mig varför man ska kolla på detta?

När inte ens PP fungerar så lär det inte bli några poäng ikväll.
Vårt enda hopp och har varit så denna säsong!

Fniss. ”Powerplay.”

För att vi är masokister allihopa??

Ja men han passar nog in bra i den mall av 90-talsbrunkarhockey som Hult och co driver. Nej Lillis styrka är att han är empatisk och kan gjuta mod i spelarna men känns som att hans hockey är rätt passé.

Vet ärligt talat inte.
Hv är på isen, de har skridskor på sig, domarna är på plats men Hv vägrar att spela hockey.
De skapar absolut ingenting. Det är tvärlåst.

Sämre än i höstas. Hur är det möjligt?

Med det här ”spelet” behöver HV inte ens kvala.

Haha…va värdelösa ni är, nu blir det anslagstavlan på TV istället, mer action där.

Nu ger jag upp!

0-2. Tur man inte kollar på sk*ten

Nähä. Nu återgår jag till renoveringen. Ses i allsvenskan.

så det ser lite bra ut, sen en usel pass från egen zon, tyvärr av Zion, rakt i gapet till indianerna, punkt.

Kan tipsa om Handboll på SVT för den som är intresserad.

Det här gänget förtjänar inte sina fans och sponsorer. Frågan är hur många som kommer finnas kvar nästa säsong…

Hugo i mål. Går för sjunde raka torsken. Lustigt sammanträffande att HV beseglade kvalplatsen i samband med att man valde att ställa över Gunnar som då var en vinnande målvakt…

Hugo kan hyllas hur mycket som helst och rädda hur många poäng han vill med sina tv-räddningar.

Men med 14(?) förluster på 19 starter den här sässen ska han inte stå i mål.

Fun fact. I kvalet behöver man nämligen VINNA. Helst fyra matcher. Alltså en mer än de fem vinster som Hugo lyckats ta.

Näe, nu stänger jag också av.

Nä det är lugnt…det är ju 75…58…34…18 poäng kvar att spela om.

Började kolla 10 min in på 2a perioden och där stänger jag av. Oväntat att Bertov var inne på baklängesmålen.

Tror inte hv vinber en enda match till denna säsong.

Slipper ju punga ut en massa tusen för en säsongsbiljett i höst. Skönt det.