Vafaan är tropåt?? Ge mig hopp för fan.
Och? Spelar ingen roll om vi så har en målvakt som håller nollan varje match när utespelarna inte är kapabla att skapa en enda målchans.
Jag tycker Hugo och Wedin är enda 2 som faktiskt är inte ska kritiseras för det skit vi hamnat i.
Permbannad.
Domarna hjälper HV…men hjälper det?
HAHAHAAHHAHA. Nej.
Nej
Äh, vi lägger ner verksamheten istället tycker jag!
Kamy. Hugo gör vad han kan. Men HV vinner ju inte en match med honom i mål.
Du har rätt i att Hugo inte ska ha skit. Skit ska den tränare ha som väljer en målvakt som man inte vinner med. För mig är det enkelt. Man byter inte ut en vinnande målvakt. I synnerhet inte när allt handlar om att vinna matcher, och att allt utöver det är irrelevant. Men det gjorde alltså Lillis.
Edit. Att Lillis väljer bort Gunnar, att Hugo hyllas unisont är ju förövrigt ett symptom på den sjukdom som genomsyrar hela HV som förening. Resultaten är inte viktiga.
Fniss. ”Powerplay.”
Ja…HV är just nu lika intressant som mitt uppätna stekta ägg.
Sitter väl i arenan med de andra gubbarna i ledningen.
Ge mig fan på att det är någon uppifrån som är Tropåt!
Min killgissning är Hult själv! Vill försvara sitt sätt att jobba.
Måste lufta lite.
Vad har hänt med mitt älskade HV71? Såhär dåligt är inte möjligt att spela med truppen som finns.
De åker omkring som yra höns där ute, knappt en förstapassning sitter på bladet.
Nervositet? Ångest? Alldeles för mycket press?
Jag tror det är något stort som ligger bakom, något som vi fans inte har en aning om. Rahm kanske sög mer energi innan han drog än vi trott? Pandemin kanske slog till hårdare mot spelarnas familjer… jag vet inte. Vill bara ha en förklaring till varför det ser så DÅLIGT ut.
Phew.
Tack för mig, nu ber vi en stilla bön till hockeygudarna att ge oss ett gäng slumpmål i tredje - sen vinner vi resten av matcherna och säkrar kontraktet.
Så.
Det här gänget spelar inte för klubbens överlevnad. Det här gänget bry sig inte.
Om inte Agne och hans handgångne män får kicken så finns inte HV som klubb efter nästa säsong, för föreningen klarar inte ett år till med dessa herrar.
Alnefelt är ju inte bra alltså. Knappast nån vinnarmålvakt.
Har han vunnit nån match åt Hv i år?
Har Gunnar stått på huvet nån gång?
Nej. Det är alldeles för dåligt.
Möjligtvis passar de i allsvenskan nästa år.
Samtidigt, Hv:s forwards kan inte göra mål.
De kommer knappt till chans. Inte ens i pp.
Så går det när man tvekar… man blir uppäten direkt.
Så enkelt för Frölunda att vända sin trend mot Hv.
Det är förjävla dåligt. Så fruktansvärt uselt.
Var är känslorna? Desperationen? Hjärtat?
Är det nån som spelar för klubbmärket i detta lag?
För föreningen? Staden?
Det kanske är fel att ändra på en vinnande koncept. Men av det lilla jag sett så tror jag inte det spelar någon roll vem man har i mål när övriga laget är så jäkla håglösa och nästintill värdelösa. Det skapas ju inte en enda kvalificerad målschans.
Ärligt talat, hur bra var Gunnar dom matcherna vi vann? Han bjöd ju på minst en tavla varje match. När vi slog Rögle med 7-6 så släppte Gunnar in 3-4 väldigt enkla skott av det jag minns. Vi hade en vinnande streak för vi fick in lite nya spelare som temporärt bidrog med energi, och just då råkade vi ha Gunnar i mål. Det var då inte hans förtjänst att vi vann dom matcherna.
Det jag undrar däremot är varför blir alla spelare så jävla dåliga när dom hamnar i Hv? Vi får in 4 nya spelare som bidrar med energi och intensitet, för att ett par matcher senare blivit lika usla som resten av laget.
Samma sak i december när vi fick in 2 allsvenska spelare. Dom var våran bästa spelare i 2 matcher för att sedan försvinna och bli osynliga.
Ingen som kommer till Hv blir bättre.
Vad HV borde göra: lägga puckar på mål, driva på mål, spela enkelt i egen zon.
Vad HV gör: dumpar puckar i sarghörnen och blir fast där, dribblar i egen zon.
#TingsrydAway! Jag kör bussen bjuder på hb och sprite.
Jag håller med. Men min poäng är fortsatt enkel. En målvakt som förlorat 14 av 19 starter ska inte stå i mål. HV är inte i ett läge där man kan tro sig veta bättre än andra. Man måste göra det som funkar.
Och om det som funkar är att Gunnar ger bort ett par mål, men HV ändå vinner. Ja, då ska man köra på det. Om det som funkar är att Forsberg spelar på den position han gjorde när PP var “bäst i världen”. Kör på det. Om det som funkar är att ha Emil på läktaren eller bänken. Fortsätt med det för guds skull.
Men där är ju Lillis av precis samma skrot och korn som de andra fördömda herrarna i HV:s styre. Resultaten är totalt oviktiga. Man ska vinna, men bara om man gör det på sitt snedvridna och märkliga icke-fungerande sätt.
Man åker för lite skridskor och tävlar för dåligt. Man är inte beredda att göra det jobb som krävs. Tydligt.