Omgång 46: HV71 - Malmö Redhawks

Det har inte sett bra ut på hela säsongen, men ändå sitter man med förhoppningen att det helt plötsligt ska börja göra det. Jävla hjärna…

Ja inte har deras träning hjälpt nått…

Tedenfart gör som tedenfartar gör bäst,

helvete… styrman i backen…

Och skada på Styrman direkt?

Visst PW är helt klart ingen förstamålvakt, men att ledningen inte värvar en bra målvakt när Linus blir borta en Låååång tid är väl den största skandalen eller :question: :question:

Det ser jävligt lojt ut än så länge.

Persson behöver höja sig… för trög.

P-W ser ju ruggigt darrig ut. Släpper returer och ser ängslig ut.

Svårt för oss att komma in mot mål när vi har spelare med puckkontroll!
Vi är aggressiva och vinner tillbaka puck men sen är vi bleka sista tredjedelen!

Men som det tidigare har varit så behöver motståndarna inte mycket för att näta!
Skillnad på avslutare o avslutare helt klart!!

?

Jag tycker de stressar bra i malmözon?

Mrbeach. Du frågar fel person. Jag har tyckt det sedan två år tillbaka.

Tänk om HV hade kunnat spela som Malmö gör i egen zon! De gör det så enkelt. Stressar HV stenhårt när HV har pucken och spelar lugnt och hittar alltid ett enkelt passningsalternativ när dom själva har pucken. HV har inte kommit till en enda riktigt farlig målchans hittills.

HV blir bara sämre och sämre i egen zon. Ingen markering alls. Den här truppens usla markeringsspel har ingen motsvarighet i modern tid. Man får gå tillbaka till sen 80-tal eller tidigt 90-tal för att hitta något sämre.

Hv behöver 13 min i anfallszon för att skaffa 1 halvchans, Malmö begär 2 min för att göra 1 mål och 2-3 chanser

Bra, thörna är arg, han är som bäst då.

Så ja!!!

Såja!

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Första riktiga chansen och då blir det mål. En gammal klassisk 3 mot 1 situation. Härligt.

Viktigt jaaaaa