Omgång 46: HV71 - Malmö Redhawks

Nej. Skärp dig för fan. Hv hade två bra avslut de första 17 sekunderna.

Gusten! :smiley:

Härligt! David Gustafsson! :smiley:

Då tycker vi rätt lika ändå :smiley:

Gustafsson har nu noterats för lika många mål och poäng som Bill Sweatt.

Figren :open_mouth: :astonished: :astonished: :astonished:

Hv kommer undan med 1-1. Malmö känns hyperfarliga varje gång de passerar mittlinjen. HV hamnar i sarghörnen. Perioden på poäng till Malmö tyvärr.

Jahaja, första perren till HV. Bra att styrman inte gjort bort sig. Inte så många minuter på honom dock pga smällen.

Sweatt underpresterar, vi vet, men Gustafsson har spelat 15 fler matcher än Sweatt. Du kan väl vara lite rättvis? :wink:

lejacques, sänk dig inte så lågt i din argumentering. Trodde du var intelligentare än så. Du borde fatta vad jag menar. Du sjönk lite i aktning där, tyvärr.

Fler måste börja spela som Thörnberg gjorde precis innan målet!
Det är sånt som drar igång laget men för få som vill lägga ner det jobbet. Vi måste blir mer elaka och desperata i varje moment!

Sen blir jag inte klok på Tedenby, de där dragningarna har sysslar med är grymt nice men inte i egen zon!
Sen måste han variera med att ibland passa pucken för one man show funkar inte i längden! Hade jag spelat ihop med honom så hade jag läst lusen av honom.
Måste vara sjukt svårt att spela med honom då man aldrig vet om man kommer få pucken.
Han är grymt bra och viktig och kan bryta mönster men har en polare bättre läge så släpp puck!

Jaja! Första perioden efter ett uppehåll och det står 1-1 och Malmö får ytor när vi blir passiva men annars är vi starkare tycker jag men saknar spelet lite rakare på mål o har hamnat ute i hörnen där man aldrig gör mål!

PW måste lugna sig överarbetar situationerna.
Rätt bra fart och kamp idag. Måste jobba tillsammans i egen zon.

Zico: sjukt frustrerad. Sorry. Men ditt argument var också rätt platt. Att våra inköpta spetsforwards inte levererar håller jag med om. Men ett minst lika stort problem är att vi har en målvakt som till exempel ikväll släpper första skottet och återigen gör att HV måste jobb i uppförsbacke.

Det ena påverkar det andra. Går inte bara säga att vi ska göra fyra, fem mål och så löser sig resten.

Nu får vi se om det finns nått nytt att hitta i PP

nära…

Bra pp med bra fart och precision i passningarna. Bra att det gick mål också!

Grymt PP!!!

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA

Vansinnigt fint pp.jaaaaaaaaaaaaaa!!! !!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA