Det är nåt som är fel ja…
Det är så dags nu att spela bra i box play…
Jag saknar mysfarbror Bendelin nu…Detta är bland det mest förnedrande jag upplevt…man kan tro att det är Dalen som lånat hvdressen.
Man längtar nästan tillbaka till förra säsongen… För det här är sämre…
Alltså, jag har hållt mig ganska lugn och försökt titta lite nyktert på det hela, men vad i h-vete är det frågan om ? Bland det pinsamaste jag skådat … My good
Håller med, och då nöjde man sig dessutom med play-in efter den kassa inledningen. Nu har hela säsongen haussats upp pga den bra starten + tedenby, laine osv…
Ja, det var väl ingen förlust med mer än 6 baklängesmål förra säsongen?
Ja det är ju ganska svårt att skylla på otur när man har 3-18 i målskillnad och 0p på 3 matcher…
Det sjuka är ju att HV har marginalerna med sig i denna match.
Kan vi lämna WO i resten av matcherna så vi slipper uppleva skiten
Nej men helt seriöst, vi har spelare som jag innan säsongen undrade varför vi hade… Petrasek, Kolan, Melin, Berglund, Williamsson, Jämtin… Är säker på att det är skräp som ingen annan shl-klubb hade velat ha.
Sedan har vi egentligen bara Erik Christensen som är en pålitlig poängspelare, men han är ju avstängd för en mindre smart grej…
Teden och Laine tjänar topp i SHL men de är knappast några poängspelare.
Har nog aldrig i hela mitt liv sett en sämre backuppsättning än den vi har nu. Trodde att det inte kunde bli värre efter säsongen som vi värvade Johan Larsson och Stefan Johansson.
Jag blev också fruktansvärt förvånad när våra två “sportchefer” inte valde att värva någon spetsspelare (tex Laich, Hossa eller Pesonen), Man bestämmer sig för att värva Malte Strömwall som i år gjort 5 poäng på 40 matcher och i princip blivit dumpad av två lag.
Johan Hult och Davidsson har börjat väldigt bra måste jag säga …
Är så fruktansvärt arg så slutar skriva nu.
9 mål på 30 skott måste vara något slags rekord.

Nej men helt seriöst, vi har spelare som jag innan säsongen undrade varför vi hade… Petrasek, Kolan, Melin, Berglund, Williamsson, Jämtin… Är säker på att det är skräp som ingen annan shl-klubb hade velat ha.
Sedan har vi egentligen bara Erik Christensen som är en pålitlig poängspelare, men han är ju avstängd för en mindre smart grej…
Teden och Laine tjänar topp i SHL men de är knappast några poängspelare.
Har nog aldrig i hela mitt liv sett en sämre backuppsättning än den vi har nu. Trodde att det inte kunde bli värre efter säsongen som vi värvade Johan Larsson och Stefan Johansson.
Jag blev också fruktansvärt förvånad när våra två “sportchefer” inte valde att värva någon spetsspelare (tex Laich, Hossa eller Pesonen), Man bestämmer sig för att värva Malte Strömwall som i år gjort 5 poäng på 40 matcher och i princip blivit dumpad av två lag.
Johan Hult och Davidsson har börjat väldigt bra måste jag säga …
Är så fruktansvärt arg så slutar skriva nu.
Mkt väl skrivet.
Hur längesen var det HV släppte in runt 10 mål i en och samma match?
Inte sedan 94 iallafall, vad jag kommer ihåg.
Hur som helst, nu har vi 20 år till nästa gång.
Det tar jag med mig, samt det faktum att ikväll är en mulen torsdag i februari.
Hade HV vunnit ikväll med t.ex 3-2 hade det varit glömt efter en vecka. Precis så mycket betyder det, egentligen.
HV är bäst, trots allt.
Tack för mig.
Jag har sagt det och säger det igen. Vi blir inget slutspelslag.
Det är väl lite så tyvärr att de här 3 senaste matcherna får en att glömma bort den i övrigt ganska lysande säsongen. Det är ju inte guldåren-klass på denna säsongen såklart, inte på långa vägar, men HV har varit uppe i topp 3 i princip hela säsongen.

Inte sedan 94 iallafall, vad jag kommer ihåg.
Definiera runt 10 mål… Vi släppte in 7 mot AIK för ett par säsonger sedan (HV71 kom tillbaka från 7-2 till 7-7 och vann på straffar).
2001 blev det torsk hemma mot LHC med 0-8.
Och angående matchen idag - det blev iallafall inte tvåsiffrigt…

Inte sedan 94 iallafall, vad jag kommer ihåg.Hur som helst, nu har vi 20 år till nästa gång.
Hade HV vunnit ikväll med t.ex 3-2 hade det varit glömt efter en vecka. Precis så mycket betyder det, egentligen.HV är bäst, trots allt.
Tack för mig.
Bra inlägg! Läser det som sista inlägg och stänger av tv och dator för kvällen. Sov gott!
Jag hoppas att HV71s ledare och spelare går ut med en offentlig ursäkt efter denna matchen efter att ha pissat på klubbmärket så groteskt som man gjorde ikväll!

Inte sedan 94 iallafall, vad jag kommer ihåg.Hur som helst, nu har vi 20 år till nästa gång.
Hade HV vunnit ikväll med t.ex 3-2 hade det varit glömt efter en vecka. Precis så mycket betyder det, egentligen.HV är bäst, trots allt.
Tack för mig.
0-8 hemma mot Lhc 2001 är nog så nära vi kommer.