Omgång 46: Örebro HK - HV71

I ett lag med stomme så ska sånt här inte kunna ske.

Om man ser till de 3 senaste matcherna och lägger ihop:

• 0p
  • 3-18 i målskillnad
  • ytterst få farliga målchanser
  • hyperineffektivt PP
  • totalkollapsat BP
  • en hutlös mängd idiotutvisningar
  • en ansenlig mängd högavlönade “stjärnspelare”
    så tror jag ärligt talat inte att jag har sett ett sämre HV än jag sett denna vecka. Någonsin. Och jag började kolla på HV 1982…

När man ser snabbreprisen så ser man hur fruktansvärt dåliga våra backar är,frågan är om inte 6 konor är minst lika bra :confused:

Inte jag heller och jag har sett dom sedan 1977 :slight_smile:

Inte så jätteofta jag håller med dig,men här håller jag med dig i precis allt…

Vi har ett gäng brunkare inget annat!
Det är först nu det märks när alla andra lag börja hitta slutspelsformen och då räcker vi inte till för 5 öre!

Detta är så fruktansvärt dåligt! Mailade Hult efter Frölunda matcherna och fick svar att de va så nöjda med spelet och spelstilen!

Vad fan finns det att vara nöjd med undrar jag? Finns inte en naturlig målskytt! Ridderwall i all ära men man kan inte leva på en skytt och hans känns inte ens en som luktar till sig lägen!

Detta lag är lika felkomponerat som ifjol trots ikoner som Laine och Teden! Men ingen av dom känns som de vill vara här egentligen utan de ser loja ut!
Jämtin, Holzapfel och Melin är ju inte direkt några spelare som varken gör till eller från utan medelmåttor i SHL men kan tänka mig att lönen däremot är desto högre än kvalité på några av dom vart fall!

Försvaret är segt och det blev ju inte rappare när de valde att ta in Karalahti! Vi har en junior som har spelat grymt bra varje match han spelat i Emil Johansson men ändå får blixten Petrasek spela som inte gör många rätt när han är inne. Sen finns Kolan som verkar livrädd att gå in i närkamp, är han rädd för att axeln ska gå upp tro?

A.J är rätt man för Hv men han kan inte trolla! Att det ska vara en schism mellan ledare o spelare igen kan bara inte få ske! Då är det dax att göra sig av med spelarna som bara gnäller o in med junisar som vill framåt! Kan ju inte tycka det är fel på 3 tränare för det va schism mellan spelarna och J.K o U.D. Är det barnungar i Hv numera?

Det är anskrämligt dåligt med tanke på alla utvärderingar och stenvändningar man gjort de senaste åren!
Kan ju undra vad de kommit fram till alla gånger?!

Usch denna vecka har varit fruktansvärd och tyvärr är jag livrädd att det kommer att fortsätta för tappet av 3 spelare och ett nyförvärv kommer kosta! Snålhet lönar sig inte trots att laget är från Småland!

Så sjukt tråkigt att se långsamma orkeslösa och viljelösa backfarbröder som pettan, jere och kolan.

Vi hade en fjärdefemma som levererade den ena matchen efter den andra, varvid man konstaterade att det bara var en tillfällighet
Sedan blev en av spelarna skadad. Resultatet blev att att allt gick åt h-te. Innebär det att de var laget, och att resten är ett gäng individualister?
Vad gäller Teden och Laine så har de alltid varit överreklamerade på grund av att de varit roliga att se på,men har egentligen inte levererat så mycket, speciellt Teden.

MEN vakna lite nu, INTE FAN hade JUNISARNA gjort det bättre heller!!!??

Det är för många som underpresterar och då ett helt lag underpresterar så här så kan det inte lösa sig genom ett gäng juniorer, vi ser ju själva att 4e linan och delen av 3e linan inte gör något bättre än de andra. Det tråkga r att då Törngren försvann så har även Sandberg och Bengtsson tyvärr blivit ett par klasser sämre, där ser vi vad mycket en spelare hit och dit påverkar.

Titta även på Briten…Man tänkte att han inte spelar någon roll men utan honom tillsammans med Christenssen så har det sett riktigt jävla dåligt ut och jag kan ge fler exempel, vi tror inte vi ska påverkas av alla skador mendet GÖR VI!!! Holza, Kapten ,Christensen, Törngren, Melin i halvfart…så bra är inte årets upplaga av hv att vi i längden kan spela mot topplagen utan vårt bästa mannskap.

Angående sportcheferna…Det är HULT som är ansvarig, JA 76 är med men han är ASSISTERANDE glöm ej detta. Dock så undrar man…Andra tar in Hossa, Derek, Lasch och Pesonen etc och vi tar in Malte…inget emot honom men han är ingen toppspelare så hur fan tänkte man!

Målvakterna är också ett kp för sig, Ersberg borde väl haft en där men Wesslan var ju fan ännu sämre och borde haft två eller tre iaf, Lehtonens dragning ligger han fan ner en minut innan skottet!

backarna vill jag knappt prata om men …
Berglund på ena målet!!! han är fan 5 meter före men ändå så tar han inte pucken, vad är problemet!!!

41 är ju totalt under isen just nu, idiotutvisningar och dåliga beslut.
Williamsson värdelös utvisning som blir mål
Pettan totalt kast vid ett mål…
8 okej idag får jag väl säga
kolan ok men varför skulle det ta 40 matcher innan han skjuter slagskott…

Det var ju det jag sa.
De andra drar ju ner junisarna

Jisses vilken tragisk match, det svider i HV-hjärtat enormt. Efter första matchen mot Frölunda kände jag att det blir stryk i andra med och mot Örebro och Växjö. Det såg så håglöst och blekt ut. Snart är de matcherna spelade med och en dyster tanke ser ut att bli verklighet. Vi hade seriens kanske bästa målvaktspar när säsongen startade. Nu har vi två stukade killar som vi alla vet kan bättre.

En positiv sak är väl att Kolan börjat skjuta slagskott igen och skippat fösarna jämte mål som aldrig resulterade i något. Nu har det blivit två mål av hans skott, ett eget och ett assist. En annan bra sak är att Karalahti är klinisk när han får bra lägen. Det var stökigt framför kassen men han hittade luckan direkt och chansade inte på styrningar och annat. En sista positiv sak är att den här kollapsen inte kom mot ett “hatlag”.

I övrigt var det mest ångest… Som nån sa innan, det här känns för jävligt att se och man önskar nästan att det var förra säsongen igen. Då mådde jag skit för det gick så dåligt och negativt kval skrämde. Men vi värvade spets, reste oss och var aldrig så här dåliga. Nu tappar vi spelare och sjunker. Satan vad ont det gör.

[size=170]Nu lugnar vi ner oss![/size]

[b]J[size=120]ag har full förståelse för att många av er, om inte alla, är väldigt frustrerade men det betyder INTE att det är okej att gå till personangrepp, förolämpa eller på något annat sätt uppträda otrevligt.
Respektera varandra! Bara för att någon annan kanske inte tycker precis som du så ger det dig inte rätta att klanka ner på den personen eller dess tankar/inlägg.
Självfallet så ska man få argumentera, kritisera och diskutera men se till att hålla det på en acceptabel nivå.

Ser/Upplever någon att en person går över gränsen, ignorera då denna personen. Ge inte tillbaka med samma mynt. Ni får jättegärna rapportera om ni ser någon som beter sig illa.
Detta kan ni göra genom att antingen rapportera just det inlägget eller kontakta någon av oss moderatorer så tar vi hand om det. Vi försöker hålla forumet så rent och trevligt som möjligt men det kan ibland hända att vi missar något inlägg. Som ni kanske märkt så kan det ibland spruta in inlägg vid ett och samma tillfälle (t.ex mål) och då kan det ibland ske att vi missar något.

Avslutar med att berömma er härliga människor!
Jag tycker att dagens matchtråd har varit betydligt bättre än förväntat/de tidigare. Självfallet så blir det lite negativitet men det får man nästan räkna med när ens älskade HV71 förlorar med 2-9.
Många av er håller en bra nivå på inläggen och argumenterar respektive motiverar på ett mycket bra sätt.

FORZA HV71 & HV71FANS! :smiley:[/size][/b]

Gött nu får vi lugna ner oss och hoppas att det vänder för det finns ju kapacitet i laget.
Dock har jag för första gången svikit och lämmnat TVn innan matchen var slut (Förlåt HV) Det ska aldrig hända igen :exclamation:

Ändå rätt så lugnt i matchtråden med tanke på matchen…ganska underligt :wink:
Nhe nu ser vi fram emot nästa match istället med Växjö borta… senaste mötet slutade med storförlust 3-7 på hemmaplan…så ser ju lovande ut :confused:

Om man jämför med hemmamatchen mot Frölunda så har det varit väldigt sansat :smiley:

Men det kan bero på att spelet i första p var rätt bra idag och att vi borde nog lätt då. Själva spelet 5-5 är ju inte totalt kast så där en dag efter utan att släppa 4 i bp är ju för illa sen så släpper vi ju in för många sen också men det rann i väg lite väl mycket i går och alla som ÖK sköt gick för fan in i går.

Tittar man totalt över denna säsong så har ju HV spelat sin bästa hockey på 3 säsonger! Det kan man ta med sig! Nu har nåt hänt. Internt bråk eller allmän svacka, jag vet inte…

Jag mår precis som många andra, jävligt kasst pga deras skrattretande 3 senaste matcher. Känns förjävligt att titta på matcherna och alla jävla kommentar man får från vissa av sin vänner…

DOCK, Vi supportrar måste vara SUPPORTRAR och inga jävla bödlar som sågar spelare till höger och vänster!

Man ska kunna kritisera, absolut, men det lönar inte att spy galla på HV utan vi måste ju stå bakom dom precis! Vi är ju endel av deras lag, vi ska stötta!

Om vi gnäller på social medier så når ju det ut och vafan, vad ger det för stöd? Snarare tvärtom, skapar ju irritation hos spelarna tror jag, vissa tar åt sig vissa blir arga. Alltså seriöst, jag tror att typ alla i laget vill prestera men det sätts hjärnspöken i huvudet som är svåra när man hamnar i svacka och dessa är svåra att få bort! Och den kassa trenden fortsätter… Vilket visar sig på plan. Har man kommit i en svacka så blir det lite svårt att ta sig ur men då gäller det att ha bra stöd från alla håll och kanter…

Tittar vi på värvningsfronten så får man tycka olika såklart. Min teori är enkelt att ledningen trodde starkt på truppen och kände att man inte behövde spets in i laget när Mackan och Fiala stack. Men även att man har inte samma ekonomiska muskler att lägga på värvning.

Det är som sagt en teori, men jag tycker att man borde ersatt Mackan och Fiala med en spetsspelare som t.ex Lasch. Malte kunde man också låna in för bredda truppen i 4e linan, men jag tror iaf att man behövde få in nytt blod.

Nu blickar vi framåt och hoppas/tror på seger på lördag!

Efter att ha läst igenom här i efterhand känns det bra att man istället valde att äta ute, bada och ha sex igår istället. :sunglasses:
Tror inte ens jag tänker bemöda mig med att kolla highlights…

Trevlig helg på er gott folk, jag är är då rätt så övertygad om att spelet inte kan bli sämre nu i alla fall, så nu vänder det!

Att man kan ha svackor köper jag men att man fullständigt viker ner sig som igår köper jag inte!

Oavsett material så måste ju de som får chansen tagga för att visa upp sig. Menar vi ska ju ändå bygga laget underifrån vill ju många och då gäller det ju också att de klarar av det. Men vi har för många medelmåttor i laget samt att vi saknar en leading Line!

JP-femman

5+ Mattias Tedenby. HV:s yrväder visade åtminstone vilja och energi i början av matchen.

4+ Mattias Karlsson. Bäste back, om inte stabil så i alla fall säker i defensiven.

3+ Calle Ridderwall. Måltorkan fortsätter men Ridderwall var i alla fall framme och nosade på en fullträff mot Örebro.

2+ Lawrence Pilut. Ytterligare en back som klarade sig undan med godkänt betyg.

1+ Patrik Carlsson. Uträttade inte så mycket men att vara ganska osynlig var ett relativt bra HV-betyg i den här matchen.

Highlights: shl.se/shl-arena/39127/

Andreas Johansson. -Det är svårt, det är mycket känslor nu så klart. Jag är besviken, vet inte vad jag ska säga.
Det här var en av de värsta matcherna jag har upplevt. Men det är inte någon mening att tycka synd om sig själv.
Det är bara att ta det som en(blå)man och gå vidare.