Omgång 46: Örebro HK - HV71

Tack! Ja, plötsligt känns hockey inte lika stort längre :slight_smile:

Tror inte hv fixar topp 6. VArit för mkt skador och hv har kommit efter mkt pga det. Sen saknar hv en andra center av klass och en toppmålvakt.

Är Simon Karlsson med och spelar ikväll? Såg hans namn i uppställningen men kan inte läsa någonstans om det?? Står som center i 4e, stämmer det?

(Såg sista miniutrarna av 1a)

Frågan är om det finns någon vinnarkultur kvar i HV71 efter de senaste 4 säsongerna…

har jag sagt länge!

Tycker HV71 spelar riktigt offensivt i denna perioden. Synd att vi inte hänger dit dom bara som Örebro gör. Tror målen kommer nu i andra för HV71 men det gäller att vi håller tätt bakåt nu. Nästan så man behöver införa man man spel i defensiven en stund igen så man låter bli att tappa bort sin spelare. Man har EN uppgift, kan inte vara så svårt eller? Gå på kropp hårt i egen zon och låt bli att stirra puck.

Melin kom in som en frisk fläkt om man ska ta ut det bästa i första perren. Hade önskat att man tog vägen in i slottet direkt när man passerat blålinjen istället för att ALLTID ta kanten och bli uppstoppade.

Nu kör vi… Forza HV71…

HV 71 håller på att ge bort hela säsongen. Laget har nära noll självförtroende just nu, med ett boxplay under all kritik och ett powerplay som helt har låst sig. Samtidigt är det flera spelare som kraftigt underpresterar. Lägg ner den här säsongen, det är kört. Inte ens chans att det här håller i slutspelet. Vi hade ett mycket stabilare lag förra året, trots alla brister vi hade då. Davidsson och Hult har en hel del att fundera på. HV71 kommer sjunka som en sten här nu på slutet. Fy f#n vad hopplöst det känns.

Ser man på! Grattis! :slight_smile:

Angående första perioden - man har möjligheter att göra två mål men har för tama avslut. Sedan gör Örebro 1-0 på ett skott som Ersberg, även om han är lite skymd av Laine (tror jag), borde ha.
Sedan kommer 2:an och 3:an i PP. Man tappar markeringarna, stirrar puck och står stilla.

Kom igen nu alla, det kan bara bli bättre i denna matchen!
Nu är det ut och se till att göra de små detaljerna och se till att göra något att bygga vidare på! Än är det inte kört!

Målvaktsbyte var det visst
Sluta ta onödiga utvisningar säjer Andreas och det gick 19sek man vad är det för FEL

Någon?

Se på f-n…ett positivt inlägg mitt i bedrövelsen :slight_smile:

Kryss i taket en Örebroutvisning :exclamation:

Nej. Och jag skulle kunna utveckla detta MYCKET med exempel osv, men jag orkar helt enkelt inte. Kanske en annan gång.

Och där var det 4-0. Man tror ju fan inte att det är sant.

Nej

Simon Karlsson spelar inte. Det är Filip Ahl som har #42. Spelaren du syftar på i fjärdekedjan är Kalle Hult #19.

Haha fy fan vad svagt spelat helt otroligt lamt spel.FÖR FAN BÄNKA DOM SOM INTE TAR I OCH VILL BIDRAGA

Nej fy f#n!! Var är viljan? Det är så svagt!! Ni skämmer ut er!

HAHAHA

Då blir det ju inga kvar.

Stabilt av Berglund… Fy fan… Laget är i fritt fall. Skäms på er för att ni presterar skit inför era fans som lägger ner enormt mkt tid och pengar på er. Faaaaaan